انفجار حرم عسکریین نقشه‌ای شیطانی برای به آتش کشیدن منطقه بود
کد خبر: 4080174
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
سید عمار حکیم:

انفجار حرم عسکریین نقشه‌ای شیطانی برای به آتش کشیدن منطقه بود

رهبر جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز انفجار حرم امامین عسکریین(علیهما السلام) تأکید کرد که این اتفاق نقشه‌ای شیطانی برای به آتش کشیدن عراق و منطقه بود که در نطفه خفه شد.

انفجار حرم عسکریین نقشه‌ای شیطانی برای به آتش کشیدن منطقه بود

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف قوی الدوله الوطنیه در عراق امروز، 23 محرم الحرام به مناسبت شانزدهمین سالروز دردناک انفجار حرم امام هادی و امام حسن عسکری(علیهما السلام) بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: این روزها فاجعه اسلام و مسلمین در انفجار مرقد مطهر امامین عسکریین در سامرا توسط گروه‌های تکفیری را  به یاد می‌آوریم که یک توطئه شیطانی بود که می‌خواستند آن را به یک پروژه خونینی تبدیل کنند که عراق و منطقه را به آتش می‌کشاند.

در این بیانیه آمده است: اما مشیئت الهی و درایت مرجعیت عالیقدر دینی در نجف اشرف و هوشیاری شخصیت‌های ملی و در رأس آنها درایت عزیز آیت‌الله سیدعبدالعزیز حکیم(ره) و تعهد و زیرکی فرزندان ملت عراق کافی بود تا این نقشه در نطفه خفه شود و سامراء به شهر وحدت ملی بازگردد و قوی‌تر از قبل زیر گنبد نورانی دو امام همام التیام یابد و خداوند عراق را از شری که فراگیر شده بود دفع کند.

چهارشنبه، ۲۳ محرم ۱۴۲۷ قمری (۳ اسفند ۱۳۸۴ شمسی) حدود ساعت هفت صبح تروریست‎های تکفیری وابسته به القاعده شاخه عراق به رهبری ابومصعب زرقاوی با پوشیدن لباس نیروهای تکاور عراق، وارد حرم عسکریین شدند و اسلحه نگهبانان را مصادره و آنها را به همراه خادمان حرم، در یکی از غرفه‌های صحن زندانی کردند و با کارگذاری مواد منفجره TNT به وزن حدود ۲۰۰ کیلوگرم در داخل بنا، حرم مطهر را منفجر کردند. این انفجار تروریستی باعث تخریب گنبد ضریح شد که یکی از بزرگترین گنبدهای جهان اسلام به شمار می‌رفت.

لحظاتی بعد هزاران نفر از مردم سامرا در میادین نزدیک حرم تجمع و علیه این اقدام جنایتکارانه تظاهرات کردند.

پس از سال‌ها، حرم امامین عسکریین با تلاش‌های مرجعیت عالی دینی و حمایت‌های دولتی، به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات طی سال‌های 1389 تا 1394 بازسازی شد.

انتهای پیام
captcha