جوانان از شجاعت امام سجاد(ع) الگو بگیرند
کد خبر: 4080220
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

جوانان از شجاعت امام سجاد(ع) الگو بگیرند

مدیرکل بنیاد شهید لرستان با بیان اینکه جوانان باید از امام سجاد(ع) در عرصه‌های مختلف الگو بگیرند، گفت: امروز جوانان انقلابی باید خود را به شجاعت‌های اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و عقلی مجهز کنند.

حجت‌الاسلام هبت الله هاشمی، مدیر کل بنیاد شهید لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم پرفیض زیارت عاشورا با حضور حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان و روسا و کارشناسان حراست دستگاه‌های اجرایی استان لرستان امروز، یکم شهریور در حسینیه گلزار شهدای شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام هاشمی در این مراسم، با تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، گفت: این مناسبت‌ها و شهادت‌ها کلاس درس است باید از سیره اهل‌بیت(ع) پیروی کنیم و آنان را الگو و سرمشق در مسیر زندگی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید از شجاعت امام سجاد(ع) در عرصه‌های مختلف الگو بگیریم، افزود: شهید مطهری شجاعت را به چند دسته حضور در میدان جنگ که از آن به‌عنوان شجاعت نظامی یاد می‌شود، شجاعت در رفتار، شجاعت اخلاقی و شجاعت در فرهنگ که شجاعت عقلی است، تقسیم کرده است که همه این‌ها در رفتار امام سجاد(ع) به عنوان الگو بودند.

هاشمی اضافه کرد: امروز همه ما به شجاعت اخلاقی و شجاعت اجتماعی، شجاعت اقتصادی، شجاعت عقلی نیاز داریم و حضرت زینب‌کبری(س) جهاد تبیین را در سایه این شجاعت عقلی پیاده کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اظهار کرد: از دیگر شجاعت‌ها که ما در این زمینه کم گذاشته‌ایم همان شجاعت علمی است، امروز جوانان انقلابی باید به این شجاعت‌ها مجهز باشند و از اهل‌بیت(ع) الگو بگیرند و با پیروی از سیره اهل‌بیت(ع) و حرکت در مسیر امام سجاد(ع) در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام
captcha