آغاز طرح ملی «حامیم» در خراسان شمالی
کد خبر: 4080605
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

آغاز طرح ملی «حامیم» در خراسان شمالی

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در خراسان شمالی از شروع طرح ملی «حامیم» از سوی دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان خبر داد.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی، مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی، مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی، دوم شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه از بین دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه‌های استان ۱۵۰ نفر برای شرکت در طرح «حامیم» انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: این دوره در دو موضوع مهارتی و معارفی برگزار می‌شود که از پنجم تا یازدهم شهریورماه سال جاری است.

وی با بیان اینکه اساتید رشته معارفی از اساتید برجسته استانی انتخاب شدند، افزود: اساتید رشته مهارتی از استان‌های قم، مشهد و... دعوت شده‌اند.

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی با بیان اینکه امکانات موجود در استان اجازه انتخاب دانشجویان بیشتر برای شرکت در این دوره را به ما نمی‌داد، اضافه کرد: پس از پایان دوره و قبولی دانشجویان در آزمون پایانی، گواهینامه پایان دوره و دو واحد دانشگاهی رشته معارف برای دانشجویان صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام عقیل فرزانه، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دبیر طرح ملی حامیم در خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست، بیان کرد: با شروع شیوع کرونا، یکی سری آسیب‌ها به شکل ناخودآگاه به سراغ مجموعه فرهنگی آمد و آسیب‌هایی که ایجاد می‌شد، قشر فرهنگی و کنشگر تحت تأثیر قرار گرفت و به نوعی حالت از هم گسستگی و عدم پیوستگی  بین نیروها و فعالان حوزه فرهنگی به ویژه در بخش دانشجویی به وجود آمد که ما  در این طرح به دنبال حل این مساله هستیم.

وی ادامه داد: طرح حامیم دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی بوده و این طرح به شکل استانی اجرا شده و شامل دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان است و ساختار آن رئیس، دبیر اجرایی و سه دبیر کمیته‌های محتوایی، رسانه و آموزشی است.

حجت‌الاسلام فرزانه اضافه کرد: این طرح اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که می‌توان مواردی مانند تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، امیدآفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش‌آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، استعداد سنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان و استفاده از فرصت شبکه‌سازی دانشجویان را نام برد.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌ پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: دانشجویان منتخب برای این طرح، دانشجویان انقلابی، کنشگران و از فعالان فرهنگی، سیاسی، مذهبی و فکری در دانشگاه‌ها هستند که پس از این دوره انتظار می‌رود دانشجویانی داشته باشیم که بار فرهنگی اجتماعی، دانشگاه را به دوش بکشند.

 

 

انتهای پیام
captcha