خراسان‌جنوبی؛ پیشگام در تشکیل قرارگاه جمعیت
کد خبر: 4080720
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

خراسان‌جنوبی؛ پیشگام در تشکیل قرارگاه جمعیت

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌‌جنوبی پیشگام در تشکیل قرارگاه جمعیت است، گفت: اقتضائات زیست‌بوم استان را در قانون جمعیت مدنظر قرار می دهیم.

فرشته اسدزاده، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌جنوبی، فرشته اسدزاده، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌‌جنوبی، امروز ۳ شهریورماه در دیدار با مشاوران حوزه بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در برشی که از سند تحول دولت مردمی برای زنان در نظر گرفته شده بحث خانواده به طور خاص دیده شده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌‌جنوبی ادامه داد: مطالبی که در سند مطرح شده، عظمت نگاه مدیران را در سند تحول نشان می‌دهد اما هرآنچه به صورت اخص به خانواده بر می‌گردد قسمت‌های مغفولی را پوشش می‌دهد که قبل از این خیلی کم به آن توجه شده بود.

اسدزاده افزود: در راستای سند تحول مردمی، سند تحول حوزه زنان و خانواده در ابعاد چندگانه‌ای مدنظر است که دفاتر امور بانوان استانداری‌های کشور موظف هستند در حوزه‌های زیست عفیفانه، الگوی خانواده، نشاط خانوادگی و اجتماعی، کسب و کار پایدار و از همه مهمتر جمعیت، برنامه‌های خود را اولویت‌بندی کنند.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی نخستین استانی بود که قرارگاه جمعیت در آن شکل گرفت، تصریح کرد: همراهی بسیار خوب دستگاه‌های عضو در قرارگاه، نویددهنده باورمندی مدیران ما در این عرصه است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌‌جنوبی بیان کرد: در استان یک سری ابهاماتی در بحث قانون جوانی جمعیت مطرح شده بود که ما تمام تلاش خود را کردیم تا همه اقتضائات زیست‌بوم استان و آنچه برای ما با غرب کشور و استان‌های برخوردار کشور متفاوت بود و در قانون لحاظ نشده بود را مدنظر قرار دهیم.

اسدزاده یادآور شد: احصاء این ابهامات را در اولویت قرار دادیم و تاکنون چندین نامه به وزارت کشور و کمیسیون جمعیت مجلس ارسال کردیم و امید است در اولین فرصت در خدمت مجمع نمایندگان استان باشیم تا همراهی آن‌ها را در این عرصه جلب کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مسائل بانوان مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: خیلی از وقت‌ها انتصاب برخی مسائل حاشیه‌ای به بانوان حتی در حد خیانت به بانوان محسوب می‌شود و ما را متهم به مباحثی می‌کند که سهمی در آن نداشتیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه چگونگی فعال‌سازی بانوان در عرصه اجتماع در دستور کار خواهد بود، گفت: خیلی از جاها گلایه‌هایی از حضور اجتماعی بانوان در عملیات و مشاغل مردانه مطرح می‌شود که در این مبحث باید نگاه مجددی برای میدان‌سازی برای مشارکت اجتماعی بانوان داشته باشیم.

اسدزاده به پرورش اسلامی بانوان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با نگاه کارگروه دختران در دفتر امور بانوان به سمت و سوی تربیت دینی دختران بپردازیم تا دختران ما همسرانی باشند متقی و بتوانند کانون خانواده خود را مبتنی بر یک زندگی اسلامی شکل دهند و در تربیت فرزندانشان الگوهای اسلامی را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین برنامه دهگردشی را در حوزه بانوان قرار دادیم و همراه مشاوران حوزه زنان زمانی را در روستاها بودیم و دغدغه‌های آن‌ها را از نزدیک شنیدیم.

انتهای پیام
captcha