آغاز عملیات زیربنایی پروژه «چشم‌انداز مدینه» در شرق مسجدالنبی(ص)
کد خبر: 4080830
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

آغاز عملیات زیربنایی پروژه «چشم‌انداز مدینه» در شرق مسجدالنبی(ص)

عملیات زیربنایی پروژه «رؤیة المدینة؛ چشم‌انداز مدینه» در منطقه شرق مسجدالنبی(ص) با هدف توسعه خدمت‌رسانی به عمره‌گزاران و افزایش ظرفیت برای میزبانی 30 میلیون عمره‌گزار تا ابتدای سال 2030 میلادی آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه روزنامه عربستانی «الخبر»، عملیات زیربنایی پروژه «رؤیة المدینه» که قرار است درراستای خدمت‌رسانی به زائران و عمره‌گزاران در شرق مسجد النبی(ص) اجرا شود، آغاز شد.

این پروژه از سوی شرکت هدلینگ «رؤی المدینه(چشم‌اندازهای مدینه)» متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری‌های عمومی عربستان اجرا می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۳۰ به مرحله اجرا برسد.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در این باره گفت: این پروژه با هدف افزایش ظرفیت برای میزبانی 30 میلیون عمره‌گزار تا ابتدای سال 2030 میلادی اجرا می‌شود.
 
وی افزود: این پروژه با بالاترین استاندارهای جهانی اجرا می‌شود که نشان‌دهنده اهتمام عربستان به ارتقای سطح خدمات به میهمانان خدا در شهر مدینه به‌عنوان یک مقصد مدرن اسلامی و فرهنگی است.
 
محمد بن سلمان تصریح کرد: این پروژه در مساحت کلی تقریبا 1.5 میلیون متر مربع انجام خواهد شد و در آن 47 هزار واحد تا سال 2030 احداث خواهد شد و علاوه بر فضاهای باز و فضای سبز که رسیدن زائران به مسجدالنبی(ص) را تسهیل می‌کند، 63 درصد این پروژه به عنوان فضای باز و فضای سبز اختصاص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین، با هدف تسهیل انتقال زائران به مسجدالنبی(ص) ۹ ایستگاه اتوبوس، ایستگاه قطار مترو، مسیری خودروهای شخصی و پارکینگ زیرزمینی برای این پروژه در نظر گرفته شده که علاوه بر حمایت از فعالیت‌های مسکونی و تجاری، در ایجاد فرصت‌های شغلی نیز تأثیرگذار است.

انتهای پیام
captcha