نظام فرهنگی کشور باید به سیاستگذاری در تراز انقلاب برگردد
کد خبر: 4080910
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

نظام فرهنگی کشور باید به سیاستگذاری در تراز انقلاب برگردد

وزیر ارشاد گفت: در حوزه فرهنگ نظام فرهنگی کشور باید به ریل سیاستگذاری در تراز انقلاب بازگردد.

نظام فرهنگی کشور باید به سیاستگذاری در تراز انقلاب برگردد

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت به نام شهداب والامقام به ویژه شهیدان رجایی و باهنر مزین شده و این دو شهید عالی مقام سال‌ها در نهضت امام راحل حضور داشتند و سختی‌های جهاد در راه خدا را متحمل و منشأ خیرات بسیاری برای جامعه نوپای انقلابی شدند.

وی در ادامه به نظام فرهنگی کشور اشاره و افزود: نظام فرهنگی کشور باید به سیاستگذاری در تراز انقلاب بازگردد و امروز پس از یکسال شعار نمی‌دهیم بلکه کارنامه خود را در محضر مردم ورق می‌زنیم و انبوهی از پروژه‌های عمرانی در حوزه فرهنگ در سفر‌های ۳۱ گانه رئیس جمهور به اعتبار رسیده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد ستاد هماهنگی فرهنگ در دولت به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده و تمام طرح‌هایی که امروز در صحن دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد متضمن پیوست فرهنگی است.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از مهم‌ترین استان‌های کشور در جغرافیای سیاسی کشور است، گفت: این استان همیشه جزء مناطق کلیدی در کشور بوده و سابقه تمدنی چند هزارساله کرمانشاه مورد مباهات است.

اسماعیلی تصریح کرد: ما به کرمانشاه و تاریخ پر رشادت این مرز و بوم افتخار می‌کنیم. به کرمانشاه و شهدای بزرگش و فرهنگ و هنر آن افتخار می‌کنیم و تمام توان خود را برای حل مسائل این استان به کار خواهیم گرفت.

وی اظهار کرد: طی یکسال گذشته با سفر رئیس جمهور به این استان و ابلاغ اعتبارات گام‌هایی برای حل مسائل اقتصادی و معیشتی، کاهش تورم و توسعه ساخت و ساز و مسکن جوانان برداشته شد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه کار‌های عقب افتاده بسیاری در تمام کشور داریم که در استان کرمانشاه بیشتر است، افزود: به طور قطع این کار جهادی باید شبانه‌روزی دنبال شود و همراهی و پشتیبانی مردم از خدمتگزاران در مدیریت اجرایی کشور و استان این راه سخت را مسیر می‌کند.

اسماعیلی در پایان با اشاره به اینکه دولت با مسائل بسیاری مواجه است، افزود: معتقدیم افرادی که در راه خدا مخلصانه گام برمی‌دارند خداوند آن‌ها را یاری می‌کند.

انتهای پیام
captcha