اجرای نیازسنجی اجتماعی با انجام مشاوره وقف
کد خبر: 4080999
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

اجرای نیازسنجی اجتماعی با انجام مشاوره وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با تأکید بر ضرورت انجام مشاوره وقف گفت: بیشترین موقوفات در حوزه عزاداری ائمه(ع) بوده که لازم است در سایر بخش‌های مورد نیاز نیز با انجام مشاوره وقف، نیازسنجی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: بیشترین موقوفات خراسان‌جنوبی در حوزه عزاداری ائمه اطهار(ع) به ثبت رسیده‌اند، در حالی که در برخی از حوزه‌ها خلأ وقف وجود دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 27 وقف جدید در استان ثبت شده است، افزود: در شهرستان‌های بیرجند و زیرکوه هر کدام شش موقوفه، طبس سه موقوفه، فردوس سه موقوفه، قاین سه موقوفه، خوسف دو موقوفه، سربیشه دو موقوفه، بشرویه و سرایان هر کدام یک موقوفه را از آن خود کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مجموع ارزش ریال وقف‌ها 10 میلیارد و 700 میلیون تومان است، تصریح کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با استفاده از مشاوره وقف در امامزادگان یکی از برنامه‌های اوقاف استان است.

بخشی‌پور با بیان اینکه روحانیون برای تبلیغ در شهرها و روستاها مستقر هستند، افزود: کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، دارو و درمان، تهیه جهیزیه، مسکن و حوزه‌های علم و فناوری از مواردی هستند که نیاز به وقف در آن‌ها احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون بیشتر موقوفات با نیت عزاداری ائمه، قرائت قرآن، کمک به فقرا و مستمندان است، تصریح کرد: وقف ظرفیت مهمی در سازمان اوقاف است تا براساس اقتضائات روز صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه موقوفات جدید با انجام مشاوره، با تناسب بین مذهب و موضوعات اجتماعی انجام می‌شود، یادآور شد: لازم است واقفان وقف را مقید به قید زمان و مکان نکنند و مشاوره انجام دهند چراکه با مشورت وقفی و نیازسنجی اجتماعی می‌توانند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مفید باشند.

انتهای پیام
captcha