مجموع بیماران بستری کرونایی در اردبیل به ۳۷ نفر رسید
کد خبر: 4082274
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

مجموع بیماران بستری کرونایی در اردبیل به ۳۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند و مجموع بیماران بستری شده به رقم ۳۷ نفر رسید.

کرونابه گزارش ایکنا از اردبیل، علی محمدیان اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل، نهم شهریورماه اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته 4 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند و مجموع بیماران بستری شده به رقم 37 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 11 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر متخصصان قرار دارد و 4 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده و متاسفانه طی همین مدت یک بیمار کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: شیوع بیماری کرونا در شهرستان های خلخال، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان های اردبیل، مشگین‌شهر، نمین، بیله سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر و گرمی در وضعیت زرد و شهرستان پارس آباد در وضعیت آبی قرار دارند.

وی بیان کرد: خانواده‌ها باید مراقب تجمع و دورهمی‌ها باشند زیرا این محافل موجب آلودگی همه افراد خانواده به بیماری کرونا می‌شود. شهروندان باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق واکسن یادآور را انجام دهند.

محمدیان اردی گفت: همچنان از شهروندان درخواست می‌شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

انتهای پیام
captcha