عبور ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای کشور
کد خبر: 4083805
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹

عبور ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای کشور

وزیر کشور گفت: حدود ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرزها عبور کرده و تاکنون لوازم و امکانات نزدیک به ۵۰۰۰ موکب نیز به عراق ارسال شده است.

وزیر کشور

به گزارش ایکنا از زنجان، احمد وحیدی‌دهقان، وزیر کشور، شامگاه روز گذشته، ۱۵ شهریور، در سفر یک‌روزه خود به زنجان و در جمع خبرنگاران، با اشاره به بازدیدهایی که از پروژه‌های زنجان انجام شد، اظهار کرد: از منطقه ویژه اقتصادی شهر زنجان بازدید شد که مشکل موجود در این منطقه مربوط به حریم آن است که اگر این منطقه راه‌اندازی شود، ظرفیت خوب و موثری برای کمک به اقتصاد استان خواهد داشت.

وی با اشاره به بازدید از جاده جدید بازگشایی شده به عنوان کمربندی در شهر زنجان، تصریح کرد: این اقدام با ارزشی است که با همراهی شهرداری و آزاد شدن زمین توسط ارتش برای بازگشایی انجام شده که افتتاح آن در آینده نزدیک، در رفع بار ترافیکی این منطقه از شهر موثر خواهد بود.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه در توسعه صنعتی همواره باید شتاب‌دهنده و پیشگام بود، افزود: نرخ بیکاری در استان زنجان نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت بهتری دارد اما این استان ظرفیت اینکه نرخ بیکاری را به صفر برساند را دارد و در این راستا باید تلاش شود.

وزیر کشور با بیان اینکه کارخانه ایران ترانسفو دستاورد بسیار مهم صنعتی در تولید ترانسفورماتور قدرت و توزیع دارد، بیان کرد: با اقدامات انجام شده در تولیدات آن، در آینده البته با همراهی فولاد مبارکه به صورت صد درصد داخلی خواهد شد. مجموعه ایران‌ترانسفو با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در توسعه اقتصاد صنعتی پیشرو باشد.

وحیدی با بیان اینکه وضعیت تردد در مرزهای کشور بسیار خوب و روان است، بیان کرد: حدود ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرزها عبور کردند و تاکنون لوازم و امکانات نزدیک به ۵۰۰۰ موکب نیز به عراق ارسال شده است.

وی با اشاره به بازگشایی مرزهای جدید برای عبور زائران اربعین و توصیه برای استفاده از این مرزها، ادامه داد: امکانات خوبی در این مرزها برای زائران اربعین پیش‌بینی شده است. تنها مشکل موجود حال حاضر برای زائران اربعین مربوط به زائران افغانستان و پاکستان می‌شود که برای حل این مشکلات نیز در حال مذاکره با دولت عراق هستیم.

این مسئول با اشاره به محدودیت‌های موجود در حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: در صورت امکان برای سفر به مرز، زائران از خودروی شخصی استفاده کنند؛ این مورد موجب می‌شود، حمل و نقل عمومی به همه زوار ارائه خدمت کند.

انتهای پیام
captcha