ارسال 100 اثر به اولین جشنواره استانی فیلم کوتاه صاحب
کد خبر: 4084029
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

ارسال 100 اثر به اولین جشنواره استانی فیلم کوتاه صاحب

دبیر اولین جشنواره فیلم کوتاه صاحب، از ارسال 100 فیلم به دبیرخانه این جشنواره استانی خبر داد و گفت: 32 اثر به بخش رقابتی این جشنواره راه یافتند.

نشست خبری جشنواره فیلم صاحب

به گزارش ایکنا از کردستان، زانیار لطفی، دبیر اولین جشنواره فیلم کوتاه صاحب امروز، ۱۶ شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با بیان اینکه فراخوان این جشنواره ۲۰ خردادماه منتشر شد، اظهار کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۳ آبان ماه سال گذشته تمدید شد.

وی به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه صاحب در دو بخش اصلی و فیلم اولی اشاره کرد و افزود: آثار ارسالی این جشنواره در سه بخش پویانمایی، مستند و داستانی به بخش بازبینی راه یافت.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه صاحب با اعلام اینکه این جشنواره از ۱۹ تا ۲۱ شهریورماه در شهر صاحب برگزار می‌شود، بیان کرد: اختتامیه جشنواره همزمان با روز ملی سینما و با حضور فیلمسازان منتخب جشنواره برگزار می‌شود.

وی نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه صاحب در فضای باز، ویژگی منحصر به فرد این جشنواره است؛ زیر ساخت مناسبی از سوی شورا و شهرداری در یکی از پارک های شهر صاحب به این منظور برپا شده و این تنها فستیوالی است که در ایران در فضای باز برگزار می‌شود و طی آن مخاطب می تواند بی واسطه با فیلم ها ارتباط برقرار کند.

وی از انتخاب ۳۲ اثر برای رقابت توسط هیئت داوران خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد در بخش پویانمایی ۵ اثر، در بخش مستند ۶ اثر و در فیلم داستانی نیز ۱۲ اثر برای نمایش و رقابت حضور دارند.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه صاحب با اشاره به استقبال خوب شرکت کنندگان از بخش فیلم اولی جشنواره افزود: در این بخش نیز ۹ اثر به انتخاب هیئت داوران قابلیت رقابت پیدا کرده‌اند. ۲۱ شهریورماه اختتامیه جشنواره برگزار می شود و در بخش های فنی و بهترین فیلم‌ها جوایزی به برندگان اهدا می‌شود.

وی افزود: ابراهیم سعیدی تهیه‌کننده و فیلم ساز شناخته شده کًرد، سالم صلواتی از سنندج رئیس سینمای جوان سنندج و کاوه مظاهری از فیلمسازان موفق ایران و استان هستند که کار داوری آثار رسیده به جشنواره را بر عهده داشته‌اند.

آذرپور، شهردار صاحب در ادامه این نشست گفت: حامی و پشتیبان ما برای انجام این جشنواره و فعال کردن پتانسیل فیل سازی در شهر صاحب حوزه هنری استان بوده است.

وی با بیان اینکه هر رویداد فرهنگی مسیر مشخصی دارد افزود: دیدگاه شورا و شهرداری شهر صاحب، به جز پروژه های عمرانی و خدماتی، تقویت زیر ساخت های فرهنگی است چرا که معتقدیم رسالت و امورات فرهنگی در هر شهر و جامعه ای موجب توسعه می شود.

شهردار صاحب، این شهر را در زمینه ساخت فیلم کوتاه دارای پتاسیل زیاد و فرا استانی و برون مرزی دانست و افزود: اگر امروز در این راستا قدم برداشته نشود مدیون شهروندان هستیم.

وی ادامه داد: رویدادهای هنری موجب شناخت جامعه در فرا مرزها می شود و این امر موجب شده که ما نیز در این مسیر قدم برداشته و پتانسیل فیلم سازی صاحب را شکوفا کنیم.

آذرپور، با اشاره به اینکه زیرساخت ها و فضاهای فرهنگی در شهر صاحب بسیار ضعیف است عنوان کرد: امسال با همکاری شورا توانستیم با برگزاری شوهای فرهنگی برای شهروندان در فضای باز و پارک های صاحب، خانواده ها در کنار هم جمعه کردهو اتحاد و شور و نشاط اجتماعی را برپا کنیم؛ به همین خاطر تصمیم بر این شد که نمایش فیلم های جشنواره در فضای باز شهر صاحب برگزار شود.

محمد مصونی، رئیس شورای شهر صاحب در ادامه این نشست اظهارکرد: صاحب با ۵هزار نفر جمعیت به عنوان یک شهر فرهنگی شناخته شده است و این امر موجب شد که جشنواره فیلم کوتاه در صاحب برگزار کنیم.

وی افزود: صاحب در مسیر توسعه قرار گرفته و دارای توسعه متوازن است؛ سمن های فعال در حوزه فرهنگی به صورت خودجوش و بدون هیچ چشم داشتی در بحث توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر فعالیت دارند و در حال خدمت به توسعه فرهنگی و ادبی شهر هستند.

رئیس شورای شهر صاحب بیان کرد: با وجود معادن و منابعی که در اطراف این شهر وجود دارد، صاحب دارای توسعه اقتصادی است و این امر موجب حمایت از برگزاری این جشنواره شده است.

وی به اهمیت توسعه سیاسی اشاره کرد و افزود: مردم صاحب مردمی انقلابی و وطن دوست هستند و این جوانان انقلابی به صورت خودجوش فیلم کوتاه بین المللی ساخته و حامی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه در صاحب هستند.

مصونی با تأکید تلاش بر این است که شهر صاحب به نام شهر خلاق شناخته شود، بیان کرد: امید است که این جشنوراه تداوام داشته باشد و به سطح ملی و بین المللی برسد.

وی ضمن انتقاد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، یادآور شد: متأسفانه اداره متولی فرهنگ و هنر در استان هیچ حمایتی از این جشنواره نداشته و این در حالی است که یک شرکت خصوصی در حوزه اقتصادی این امر را متقبل شده است.

انتهای پیام
captcha