«حسین‌بن‌علی در افق معاصرت» در خانه موزه شریعتی رونمایی می‌شود
کد خبر: 4084469
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

«حسین‌بن‌علی در افق معاصرت» در خانه موزه شریعتی رونمایی می‌شود

کتاب «حسین‌بن‌علی در افق معاصرت؛ بازخوانی انتقادی حسین وارث آدم» دوشنبه ۲۱ شهریور در خانه‌موزه دکتر علی شریعتی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای سرو، آئین رونمایی از کتاب «حسین‌بن‌علی در افق معاصرت؛ بازخوانی انتقادی حسین وارث آدم» نوشته سیدجواد میری و زینب شریعت‌نیا، دوشنبه 21 شهریور، ساعت 17 در خانه موزه شریعتی برگزار می‌شود.

در این مراسم سیدجواد میری، دکترای جامعه‌شناسی دانشگاه بریستول انگلستان و عضو هیئت‌ علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، محمدحسین بادامچی، دکترای جامعه‌شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی و عضو هیئت علمی مؤسسه‌ مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت عتف و زینب شریعت‌نیا دکترای عرفان اسلامی پژوهشکده‌ امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی حضور خواهند داشت.

درباره این کتاب آ‌مده است: حادثۀ کربلا و سنت عاشورایی یکی از آن اموری است که همگان می‌پندارند آن را می‌شناسند و با آن آشنا هستند، اما واقعیت این است که فرهنگ عاشورا یکی از غایب‌ترین پدیده‌ها در حیات ماست که برای فهم آن نیازمند «آشنایی‌زدایی» به معنای عمیق کلمه هستیم، ولی این آشنایی‌زدایی امر خطیری است و مهم‌تر از آن، یافتن پاسخ این پرسش است: آشنایی‌زدایی از مأنوس‌ترین امور چگونه امکان‌پذیر خواهد بود؟ و...

حضور در برنامه برای تمامی علاقمندان آزاد است و ضمنا برنامه در LIVE اینستاگرام موزه، به نشانی shariatimuseum @ پخش می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به خانه‌موزه شریعتی واقع در خیابان جمال‌زاده‌ شمالی، نرسیده به خیابان فاطمی غربی، کوچه‌ نادر، شماره ۹ مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 6-66565565 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha