کلاهبرداری اینترنتی در پوشش کمک به موکب‌های اربعین
کد خبر: 4084513
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

کلاهبرداری اینترنتی در پوشش کمک به موکب‌های اربعین

سرپرست پلیس فتای کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: کلاهبرداران با ارسال شماره حساب به‌عنوان حساب موکب‌ها در شبکه اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و مالی از شهروندان می‌کنند.

موکب‌های اربعین

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی پلیس فتای استان، سیدمهدی عمران‌فر، سرپرست پلیس فتای کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: مجرمان سایبری با سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم در این ایام با طرح موضوعاتی از قبیل جمع‌آوری کمک‌های نقدی و نذورات مردمی برای برپایی موکب یا پذیرایی از زوار اربعین اقدام به کلاه‌برداری مالی می‌کنند.

وی افزود: توصیه می‌شود شهروندان در صورت تمایل برای پرداخت نذورات نقدی به مؤسسات معتبر و یا هیئات شناخته شده مذهبی مراجعه کنند.

سرپرست پلیس فتای کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: شهروندان برای کمک به موکب‌های اربعین به آدرس اینترنتی صحیح ارگان‌ها، مؤسسات معتبر و هیئات مذهبی شناخته شده را در قسمت آدرس مرورگر تایپ کنند و دقت داشته باشند که در انتهای آدرس درگاه اینترنتی بانکی، شاپرک دات‌آی‌آر وجود داشته باشد.

عمران‌فر با بیان اینکه مرز‌ها تا اطلاع ثانوی بسته است، ادامه داد: توصیه می‌شود مردم تا اطلاع ثانوی از مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ یا پلیس مهاجرت و گذرنامه خودداری کنند.

وی یادآور شد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت ۲۴ ساعته به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ آماده دریافت گزارشات انتقادات و پیشنهادات شما شهروندان در فضای مجازی است.

انتهای پیام
captcha