حضور جمعی از متفکران شیعه و اهل‌ سنت در سمینار وحدت اسلامی
کد خبر: 4084618
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

حضور جمعی از متفکران شیعه و اهل‌ سنت در سمینار وحدت اسلامی

350 نفر از متفکران شیعه و اهل‌ سنت در دومین سمینار وحدت اسلامی در نمایندگی المصطفی در تانزانیا حضور یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، ۱۹ شهریورماه در دومین سمینار وحدت اسلامی که با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از متفکران شیعه و اهل‌ سنت، در نمایندگی المصطفی در تانزانیا برگزار شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین نعمت الهی این است که انسان‌ها از خودشناسی به خداشناسی برسند و هدف بعثت و رسالت پیامبراکرم(ص) را بشناسند و نسبت به آموزه‌های آن معرفت پبدا کنند؛ این‌ها نعمت های الهی است که در قرآن از آن‌ها یاد شده است.

وی، شناخت معنای حقیقی زندگی را منوط به شناخت مبدأ و معاد دانست و افزود: چیزی که به خوبی توسط نبی مکرم اسلام(ص) تبیین و تعلیم داده شد، همین شناخت مبدأ و معاد است. متأسفانه امروز به دلیل همین عدم آشنایی و شناخت آموزه‌های اسلامی و رسالت نبوی، شاهد جنگ و نزاع‌هایی در جهان به ویژه جهان اسلام هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه با توصیه به وحدت بر مبنای قرآن، به معرفی و تبیین برخی دشمنی‌ها و ضدیت‌ها با اسلام ناب و تلاش برای ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل سنت، پرداخت و تصریح کرد: برای اینکه یک وحدت رویه، اتحاد و انسجام را در بین امت اسلام شاهد باشیم، باید برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم و شرط اساسی و نخست تحقق چنین تمدنی، اتحاد مسلمانان و پرهیز از هرگونه دوگانگی و تفرقه است.

ریشه تمام بداخلاقی‌ها در جهان، به دلیل عدم شناخت آموزه‌های پیامبر(ص) است

شیخ خلیفه خمیس، یکی از چهره‌های شناخته شده و برجسته اهل‌سنت تانزانیا با تأکید بر اهمیت وحدت در سنت نبوی اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام هر جا که مسلمانان با یکدیگر متحد بودند، راه نفوذ دشمن و دسیسه آنان علیه اسلام و مسلمین بسته بود و هر کجا دشمن به اسلام ضربه است، از فرصت انشقاق بین مسلمانان بوده است.

وی به انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر در سیره امام خمینی(ره) بررسی داشته باشید، خواهید دید که امام در خصوص مسئله وحدت امت اسلام تأکید داشتند و بر حفظ آن همواره سفارش کرده‌اند. اگر انقلاب ۵۷ به رهبری امام خمینی(ره) به ثمر نشست، فقط و فقط در سایه اتحاد و انسجام یکپارچه ملت ایران بود.

سپس شیخ مُلبی، از مبلغان باسابقه شیعه در تانزانیا، به تبیین ضرورت افزایش اقدامات وحدت برانگیز در میان جوامع شیعه و سنی پرداخت.

حجت‌الاسلام علی دینا، روحانی شیعه و از علمای برجسته خوجه اثنی عشری در تانزانیا، سخنرانی بعدی در این سمینار بود که با تأکید بر اهمیت و جایگاه والای علم و عالم در جامعه اسلامی، با استناد به آیات قرآنی، منشأ و مبنای بسیاری علوم و اختراعات بشری را انبیاء الهی توصیف کرد.

ریشه تمام بداخلاقی‌ها در جهان، به دلیل عدم شناخت آموزه‌های پیامبر(ص) است

همچنین شیخ کوندچه، یکی از برجسته‌ترین علمای اهل سنت دارالسلام با اشاره به وجود دشمنان مشترک برای جمیع مسلمانان، راه غلبه بر دشمن مشترک را اتحاد و همدلی جمیع آحاد امت اسلامی با یکدیگر بیان کرد.

بر اساس این گزارش، دومین سمینار یک روزه وحدت اسلامی با هدف تبادل نظر بین علمای شیعه و اهل‌سنت با حضور ۳۵۰ نفر از متفکران شیعه و سنی در جامعةالمصطفی نمایندگی تانزانیا امروز شنبه برگزار شد.

همچنین در این سمینار علمی و نخبگانی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در تانزانیا، ضمن خیر مقدم به میهمانان گزارشی از فعالیت‌های علمی وفرهنگی نمایندگی ارائه کرد.

ریشه تمام بداخلاقی‌ها در جهان، به دلیل عدم شناخت آموزه‌های پیامبر(ص) است

انتهای پیام
captcha