پیاده‌روی اربعین جلوه‌ای از قدرت جهان اسلام است
کد خبر: 4084839
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹

پیاده‌روی اربعین جلوه‌ای از قدرت جهان اسلام است

فرماندار بوکان گفت: پیاده‌روی باشکوه اربعین یک رویداد ارزشمند است، که قدرت نرم جهان اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد.

پیاده‌روی اربعین جلوه‌ای از قدرت جهان اسلام استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، باباخان اسکندری فرماندار بوکان در ستاد اربعین این شهرستان که 20 شهریور در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، ضمن اشاره به راه‌اندازی موکب‌ امام حسین (ع) در مسیر زائرین اعزامی به تمرچین، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از ویدادهای باشکوه و ارزشمند است، که قدرت جهان اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد.

وی با بیان اینکه نهضت‌های بزرگ و ماندگار در طول تاریخ هیچ‌گاه به‌خودی‌خود شکل نگرفته‌اند،‌ به‌طوری‌که چنین حرکت‌هایی همیشه نیازمند مشارکت مردم  بوده است، ادامه داد: پیاد‌ه‌روی اربعین یکی از منابع قدرت نرم اسلام به‌شمار می‌رود.

فرماندار بوکان با بیان اینکه، نهضت حسینی بدون‌تردید یکی از بزرگترین مکاتب تاریخ بشریت به‌شمار می‌رود و ظرفیت این را دارد که برای تحقق تمدن اسلامی بسترسازی کند، ادامه داد: نهضت ماندگار اربعین تکمیل‌کننده قیام کربلای حسینی محسوب می‌شود.

اسکندری ضمن اشاره به حضور داوطلبانه و سراپا اشتیاق میلیون‌ها نفر در پیاده‌روی اربعین، اضافه کرد: یکایک افرادی که در این رویداد عظیم شرکت می‌کنند، بدون‌تردید در سرآغاز تمدن نوین اسلامی نقش‌آفرین هستند، که این مهم سبب ایجاد موجی از وحشت در بین دشمنان دین مبین اسلام می‌شود.

وی پیاده‌روی اربعین را یک گام ارزشمند و بابرکت در تداوم نهضت عاشورای حسینی دانست و گفت: دشمن بارها از صدر اسلام تاکنون برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی نهایت تلاش خود را کرده، اما در 42 سال گذشته به‌واسطه پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران، دشمنی‌ها چند برابر شدیدتر و خصمانه‌تر شده است.

فرماندار بوکان با بیان اینکه، بدون‌تردید حرکت باشکوه پیاده‌روی اربعین  همانند یک سد بزرگ در برابر دشمنی‌های ایادی استکبار جهانی قرار دارد، اضافه کرد: امسال برای نخستین بار مرز تمرچبن بر روی زائران اربعین گشوده شده است.

وی به اهمیت استقبال بهینه و پذیرایی مطلوب از زائران اربعین حسینی اشاره و عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی این شهرستان باعث شده است، در دروازه ورودی از استان‌های غربی و مرکزی کشور به شمال غرب کشور قرار بگیریم، بنابراین به‌طورقطع بازگشایی مرز تمرچبن بر روی زوار باعث می‌شود، جمع زیادی از هموطنان به شهرستان وارد شوند.

فرماندار بوکان با بیان اینکه همانند سایر شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی برای نخستین بار موکب سید و سالار شهیدان در بوکان برپا شده است و به صورت شبانه روزی به زائران خدمات موردنیاز را ارائه می‌دهند، گفت: در سال‌های گذشته در طول مسیر میاندوآب تا بوکان موکب وجود نداشت، ولی امسال برای نخستین بار با همت سپاه و سایر نهادهای فرهنگی موکب راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha