پاپ: صلح تنها راه پیشرفت جهان است
کد خبر: 4085510
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

پاپ: صلح تنها راه پیشرفت جهان است

رهبر کاتولیک‌های جهان با انتقاد از جنگ روسیه و اوکراین گفت خداوند حامی جنگ نیست و صلح تنها راه پیشرفت کشورهای جهان است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس با انتقاد تلویحی از «کریل» اسقف ارتدوکس روسیه که از حمله به اوکراین حمایت و کنفرانس رهبران مذهبی را هم تحریم کرده است، گفت: خداوند ادیان را به سمت جنگ هدایت نمی‌کند.

پاپ فرانسیس این سخنان را در دومین روز حضور خود در قزاقستان در هفتمین کنگره رهبران مذاهب جهانی و سنتی بیان کرد.

این کنگره، نشستی است که مسیحیان، یهودیان، مسلمانان، بودایی‌ها، هندوها و سایر ادیان را گرد هم می‌آورد. با اینکه کلیسای ارتدکس روسیه یک هیئت اعزام کرده ولی خود کریل در این نشست جهانی شرکت نکرده است.

پاپ گفت: خدا، خدای صلح است. او ما را همیشه در راه صلح راهنمایی می‌کند، نه در راه جنگ. پس بیایید خود را بیش از پیش به پافشاری بر لزوم حل و فصل منازعات نه با ابزار بی نتیجه زور، اسلحه و تهدید، بلکه از طریق تنها وسیله‌ای که شایسته انسان است یعنی گفت‌و‌گو متعهد کنیم.

پاپ با اشاره تلویحی به اسقف کلیسای ارتدوکس روسیه گفت: یک فرد مقدس هیچ‌گاه نمی‌تواند تکیه‌گاه قدرت باشد.

کنگره هفتم رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان، دیروز، 22 شهریورماه با حضور پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، احمد الطیب شیخ الازهر مصر، علی ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه، الله شکور پاشازاده، رئیس اداره مسلمانان قفقاز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران و سایر نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف آغاز شد و تا 24 شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha