کرمان میزبان ۳ شهید گمنام می‌شود
کد خبر: 4086282
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

کرمان میزبان ۳ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از استقبال استان کرمان از سه شهید گمنام در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: شهرستان‌های کرمان و زرند میزبان این شهدا خواهند بود.

نشست خبری مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سرهنگ محمود مهدوی‌فرد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروز، ۲۷ شهریورماه در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس امسال با شعار «ما مقاوم هستیم» برگزار می‌شود، گفت: به مناسبت چهل‌ودومین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس ۴۲ برنامه محوری با اجرای ۴۲۰ برنامه در کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستادهای بزرگداشت دفاع مقدس در سراسر استان، گفت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال با محوریت جهاد تبیین و ایام سوگواری اهل‌بیت(ع) با تأکید بر روشنگری و روایتگری دفاع مقدس و جهاد تبیین برگزار خواهد شد.

سرهنگ مهدوی‌فرد با اشاره به حضور راویان دفاع مقدس در مدارس و مکان‌های پرجمعیت، افزود: روایتگری پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس استان در قالب کلاس‌های درس در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی تجلیل از یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس را محوری‌ترین برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس برشمرد و افزود: این برنامه روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۹:۳۰ صبح در گلزار شهدای کرمان و همزمان در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان از رونمایی تعدادی کتاب‌ و آثار تولید شده با موضوع دفاع مقدس و شهدا در کرمان خبر داد و افزود: تاکنون ۷۰ عنوان کتاب از مجموعه‌های مختلف گردآوری شده است که در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهند شد.

وی بیان کرد: برنامه‌های شبانگاهی با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، رژه نیروهای مسلح، غبارروبی گلزارهای شهدای استان، تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و فعالان عرصه نماز، برگزاری یادواره‌های شهدا، برپایی مراسم روایتگری و ... از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کرمان است که تا ۷ مهرماه سال‌جاری اجرا خواهد شد.

سرهنگ مهدوی‌فرد از استقبال استان کرمان از سه شهید گمنام در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: شهرستان‌های کرمان و زرند میزبان این شهدا خواهند بود و همزمان با رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) در منطقه کوهپایه، بخش تکاب شهرستان شهداد و روستای فتح‌آباد بخش مطهرآباد مراسم تدفین شهدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha