بازگشت عمده زائران اربعینی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4086433
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

بازگشت عمده زائران اربعینی خراسان‌جنوبی

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به بازگشت بیشتر زائران اربعینی خراسان‌جنوبی گفت: در حال رایزنی برای ایجاد زیرساخت پرواز برای سفرهای عتبات عالیات هم‌استانی‌ها هستیم.

ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبیابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تا امروز همه زائران اربعینی خراسان‌جنوبی به استان برگشته‌اند و  جمع محدودی در حد یک تا دو اتوبوس اکنون در مسیر برگشت از عراق هستند و مشکلی در مرزها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 44 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند که اکثر این زائران موفق به حضور در پیاده‌روی اربعین شدند، افزود: در طول سفر اربعین دو نفر از زائران استان با مرگ طبیعی از دنیا رخت بربستند و همچنین گزارش دو مورد تصادف نیز در داخل کشور به ما رسید که علت آن خستگی و خواب‌آلودگی بود.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز ثبت‌نام عتبات عالیات تصریح کرد: افراد می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه عتبات مراجعه و کاروان مورد نظر خود را برای تاریخ دلخواه ثبت و رزرو کنند.

نوفرستی با اشاره به مشکل پروازها یادآور شد: اکنون ظرفیت اعزام زمینی فراهم بوده و برای اعزام به شیوه هوایی نیز در حال رایزنی برای ایجاد زیرساخت پرواز عتبات عالیات هستیم؛ بنابراین هم‌استانی‌ها در این خصوص نگران نباشند.

انتهای پیام
captcha