روش زندگی شهید کاوه بهترین سرمشق برای جوانان است
کد خبر: 4086437
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

روش زندگی شهید کاوه بهترین سرمشق برای جوانان است

فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دشمن از نام شهید کاوه به علت رشادت‌ها و اقداماتی که برای امنیت منطقه انجام داده بود به شدت وحشت داشت، گفت: امیدواریم که روش زندگی و منش این سردار شجاع و دلاور اسلام امروز سرمشق جوانان قرار گیرد تا مسیر و راه این شهید را ادامه دهند.

سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، شب گذشته، ۲۷ شهریورماه در مراسم سی‌وششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ خراسان‌جنوبی که در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار کرد: این شهید در دوران نوجوانی به همراه پدرش در مجالس و محافل مذهبی و سیاسی شهر مشهد حضور داشت و در دوران اوج انقلاب نیز با پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) به‌صورت فعالانه در راهپیمایی‌ها و درگیری‌های زمان انقلاب، شرکت می‌کرد.

وی با بیان اینکه زندگی شهید کاوه به سه دوران قبل از انقلاب، دوران پس از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس تقسیم می‌شود، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، شهید کاوه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر مقدس مشهد پیوست که با فعالیت‌هایی از جمله آموزش نظامی به برادران سپاه و بسیج، نگهبانی اماکن و حفاظت از بیت شریف حضرت امام خمینی(ره) همواره به فکر پیروزی انقلاب بود.

فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان‌جنوبی به شهادت سردار محمود کاوه در جریان عملیات کربلای ۲ بر بلندای قله ‌٢۵١٩ حاج عمران اشاره و بیان کرد: روزی که محمود کاوه به شهادت رسید بسیاری از سران طوایف کردستان تا مدت‌ها مشغول عزاداری بودند.

وی با بیان اینکه امیدواریم که روش زندگی و منش این سردار شجاع و دلاور اسلام امروز سرمشق جوانان قرار گیرد تا مسیر این شهید را ادامه دهند، ادامه داد: دشمن از نام شهید کاوه به علت رشادت‌ها و اقداماتی که برای امنیت این منطقه انجام داده بود به شدت وحشت داشت.

مهدوی تصریح کرد: اولین مأموریت تیپ پس از فرماندهی شهید کاوه انجام عملیات برون‌مرزی والفجر ۲ در منطقه حاج عمران بود که همزمانی آن با عملیات والفجر ۴ موجب شد تا بخش زیادی از مناطق کردستان و سردشت از وجود ضد انقلاب پاکسازی شود.

انتهای پیام
captcha