تجربیات موفق جنگ تحمیلی به تصویر کشیده نشده‌اند + فیلم
کد خبر: 4087095
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس بیان شد:

تجربیات موفق جنگ تحمیلی به تصویر کشیده نشده‌اند + فیلم

سومین آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ایکنا، سومین آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت امروز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

محسن منصوری، استاندار تهران در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر بیان کرد: شرایط کشور وضعیت کاملاً مشخصی است و اینکه تأکید می‌کنیم در یک نبرد ترکیبی هستیم بخشی از این موضوع در همین زمان متبلور شده است. عبور از این شرایط فقط با تأسی از روحیه دفاع مقدس، ایثار، شهادت و مجاهدت امکان‌پذیر است. این جمع که امروز در اینجا و حسینیه امام خمینی(ره) حضور دارند از این جنس هستند.

وی با بیان اینکه می‌بینیم به بهانه‌ای چه اتفاقی را در سطح کشور رقم زدند ادامه داد: تحلیل دشمنان این است که از هر زمینه‌ اقتصادی، فرهنگی و معیشتی به کشور فشار بیاورند اما مردم عزیزمان جمهوری اسلامی را ترجیح می‌دهند و آنها در برنامه‌ریزی‌های خود موفق نیستند. لذا مجدد به تک و پاتک‌های امنیتی بازگشتند که به اذن خدا این روزها هم می‌گذرد.

منصوری تأکید کرد: این اتفاقات کف روی آب است. اساس جمهوری اسلامی بسیار توانمندتر است که بخواهد از این مسائل آسیبی به کشور وارد شود. ما هشت سال جنگ تحمیلی را به عنوان یک کارنامه پرافتخار در مسیر خود داریم.

وی با بیان اینکه گاهی دستاوردهای خود را تقلیل می‌دهیم ادامه داد: مثلاً دستاورد دفاع مقدس را تنها از دست ندادن یک وجب خاک از کشور بیان می‌شود‌؛ این موضوع درست است که یکی از دستاوردهای ارزشمند است اما همه دستاوردها نیست.

استاندار تهران افزود: ما در دفاع مقدس با کمترین امکانات به جنگ دشمن رفتیم و با بیشترین امکانات بازگشتیم. دفاع مقدس تجربه کار علمی و مدیریت جنگ را به تصویر کشید. بسیاری از تجربه‌های ما در دفاع مقدس در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا به عنوان تجربه‌های موفق نظامی و فرهنگی در حال تدریس است. دفاع مقدس ما را متکی به توان و ظرفیت داخلی کرد و اساساً فرهنگ مدیریت را در کشور اصلاح کرد اما متأسفانه در به تصویر کشیدن این موفقیت‌ها در کشور موفق نیستیم.

منصوری با اشاره به راهپیمایی اربعین بیان کرد: راهپیمایی بزرگ جاماندگان حسینی(ع) نماد دلدادگی مردم به اهل‌ بیت(ع) و تعلق خاطر به کشور، انقلاب و ارزش‌ها است. جمعیتی حدود چهار میلیون نفر فقط در استان تهران در این راهپیمایی حضور پیدا کردند. این نشان‌دهنده قدرت نرم فوق‌العاده، ظرفیت فرهنگی استان تهران است. در حالی که در همین زمان ما حدود چهار میلیون نفر زائر هم به خارج از کشور داشتیم.

تجسم عینی ارزش‌هایی روز عاشورا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد؛ امام جمعه موقت تهران در این برنامه گفت: شهیدان بر خاک افتادند تا ملت ایران بایستند‌. دفاع مقدس بدون تردید پر افتخارآفرین رویداد تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ امت اسلام بعد از پیامبر و مجاهدت مجاهدان صدر اسلام و مجاهدان کربلای افتخار آفرین است. دفاع مقدس تجسم عینی همه ارزش‌هایی است که امام حسین(ع) در روز عاشورا تبیین و ترسیم کردند.

وی افزود: تمام دستاوردهایی که امروز ملت عزیز ایران و ملل اسلامی از آن بهره‌مند هستند بدون استثناء متأثر از انقلاب و سربازان دلیر اسلام در دفاع مقدس است. خلق محور مقاومت دستاورد مجاهدت شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است. حفظ تمامیت ارضی کشور و ایستادگی در برابر تجزیه ایران دستاورد پرارزش دفاع مقدس است. رشد و توسعه علمی کشور در همه حوزه‌ها مرهون دفاع مقدس است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت دفاعی بالنده، تهدیدناپذیر و مأیوس‌کننده دشمنان دستاورد مجاهدت رزمندگان اسلام است. بیداری جهان اسلام، خود باوری مسلمانان و مقاومت منطقه در کشورهای اسلامی در برابرها استکبار جهانی از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه اگر پیروزی قهرمانان ما نبود این موفقیت‌ها در جهان اسلام خلق نمی‌شود ادامه داد: امروز استکبار در موضع دفاع قرار گرفته است. در دفاع مقدس جامعه جهانی متوجه شد با معنویت و ایمان در برابرها مدرن‌ترین سلاح‌ها می‌توان به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: همه این دستاوردها از آموزه‌های مدرسه اهل‌بیت(ع) است. ما باید برای حفظ جامعه اسلامی رابطه خود را با رهبری جامعه اسلامی مستحکم کنیم. امیدوارم ملت ایران همچنان پیشگام و برای ملت‌های منطقه الهام‌بخش باشند و سبب پیروزی‌های فراوان شوند.

وی در پیامی به مردم بیان کرد: مردم عزیزان ایران این امنیت که شما با همه وجود احساس می‌کنید دستاورد این خادمان صالح و شایسته است‌. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی بیش از ۱۳ هزار شهید تقدیم کشور کرده است و این سرمایه بزرگ را باید پاس داشت.

وی با اشاره به التهابات چند روزه کشور گفت: ما برای اتفاقی که رخ از عمق جان متأثر هستیم و همه مقامات مراتب تأثر خود را عنوان کردند. ما باید در کنار هم و برای ارتقای امنیت کشور تلاش کنیم و پاسداران امنیت را مورد حمایت جدی قرار دهیم. امیدوارم که رزمندگان عزیز همچنان پیشگامان این ملت باشند.

در ادامه این مراسم پیشکسوتان حاضر در جلسه به صورت ویدئوکنفرانس با حسینیه امام خمینی(ره) ارتباط برقرار کردند و به صورت مجازی به بیانات مقام معظم رهبری گوش فرا دادند.

همچنین در این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha