جنبه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس
کد خبر: 4087454
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

جنبه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه گرامیداشت هفته دفاع مقدس دو جنبه‌ دارد گفت: یک جنبه آن ظاهر قضیه است که هر سال به صورت نمادین برگزار می‌شود و جنبه دوم آن حقیقت و روح دفاع مقدس است که بیشتر باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، اول مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  اظهار کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس دو جنبه دارد، یک جنبه آن ظاهر قضیه است که هر سال به صورت نمادین برگزار می‌شود و جنبه دوم آن حقیقت و روح دفاع مقدس است که بیشتر باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

وی ادامه داد: روح دفاع مقدس چهار چیز از جمله آشنایی با اهداف دشمن در حمله نظامی به ایران است. مهم‌ترین هدف آنان نابودی اسلام و نظام اسلامی ایران بود. دومین مورد آشنایی با عوامل پیروزی است. محاسبات دشمن این بود که در عرض یک هفته به تهران می‌رسد، چون شرق و غرب دنیا از جمله آمریکا و اروپا و شوروی را حامی خود می‌دید ولی بیش از چهل روز پشت دروازه خرمشهر زمین‌گیر شد و در ادامه جنگ، رزمندگان اسلام دشمن را از حمله به ایران پشیمان کردند.

درس‌هایی از دفاع مقدس

دهقان‌نیری افزود: سومین مورد تبیین ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهیدان و جانبازان و آزادگان سرافراز و خانواده‌های آنان و مردم مؤمن و شریف ایران برای نسل امروز است که بدانند این امنیت و آزادی که دارند مفت و مجانی به دست نیامده است.

وی بیان درس‌ها و پیام‌های هشت سال دفاع مقدس را از دیگر موارد دانست و گفت: درس اول این است که امروز باید بدانیم که دشمن همان دشمن است و هدفش همان هدف. یعنی آنها به دنبال نابودی اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستند. لیکن شیوه اعمال دشمنی آنها فرق کرده است.

دهقان‌نیری ادامه داد: درس دوم اینکه عامل پیروزی ما در جنگ چهار مورد ایمان به خدا، اعتماد به نفس، مقاومت و ایستادگی، اطاعت از رهبریت نظام بود. امروز نیز همین عوامل رمز پیروزی ما در رفع سایر مشکلات کشور است.

امام جمعه شاهدیه با اشاره به ایام عزا و مصیبت پیامبر و آل پیامبر بیان کرد: از یک طرف مصادف با شهادت پیامبر اعظم و امام حسن مجتبی و حضرت رضا(ع) است، از یک طرف این روزها حیوان صفت‌های خبیث به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اعظم و اهل بیت جسارت کردند که دل هر انسان آزاده و مؤمنی را به درد آورد.

دستگاه قضا با اغتشاشگران برخورد قاطع داشته باشد

وی ادامه داد: پس از رحلت پیامبر اسلام چند نفر افراد معدود، با حضور در سقیفه، یک کودتای نرم و بدون خونریزی انجام دادند و مسیر حرکت پیامبر اعظم را به نفع خودشان مصادره کردند و اکثریت مسلمانان هم آن را پذیرفتند. علت آن چهار مورد ناآگاهی، غفلت، بی‌تفاوتی و بی‌بصیرتی مسلمانان بود. اما امروز این احمق‌ها باید بدانند که ملت ایران هم آگاه است و هم هوشیار، هم در میدان دفاع از کشور حاضر است و هم بصیرت دارد.

دهقان‌نیری افزود: بنابراین هنگامی که دیدند اعتراض آنها نسبت به برخی حوادث، موجب سوء استفاده منافقان قرار می‌گیرد، صف خود را از صف این ملحدان از خدا بی‌خبر جدا ساختند. ملحدان و محاربانی که‌ قرآن را آتش زدند، به پیامبر و اهل بیت اهانت کردند، پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به آتش کشیدند، به نیروهای انتظامی که حافظ امنیت کشور است، اهانت کردند، بعضی را شهید کردند، به بعضی آسیب جدی وارد کردند، به اموال عمومی و خصوصی خسارت زدند. اکنون انتظار مردم از دستگاه اطلاعاتی کشور این است که این ملحدان را شناسی کنند و آنها تحویل دستگاه قضا دهند و از دستگاه قضا می‌خواهیم که با این مفسدان برخورد جدی و قاطع داشته باشند.

امام جمعه شاهدیه گفت: مطلب دیگر اینکه جای بسی تعجب و تأسف است از مدعیان پر ادعا که فریاد وا اسلاما سر دادند، چرا امروز در برابر این همه اهانت به قرآن و اهل بیت و شهدا و ولایت سکوت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha