کرمانشاه بیش از ۲ هزار موقوفه دارد
کد خبر: 4087750
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

کرمانشاه بیش از ۲ هزار موقوفه دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم معرفی وقف و خدمات وقف به مردم، گفت: کرمانشاه استانی موقوفه محور است و در کرمانشاه بیش از ۲ هزار موقوفه داریم.

حجت‌الاسلام محمد صالحی اوقاف کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه امروز،‌ دوم مهرماه در نشستی با اشاره به آغاز هفته وقف با تشریح برنامه‌های این هفته در استان، اظهار کرد: کرمانشاه استانی موقوفه محور است.

وی با بیان اینکه طی هفته وقف برنامه‌های مفصلی برای معرفی وقف در نظر گرفته‌ایم، افزود: خدمات وقف باید برای مردم معرفی شود.

حجت‌الاسلام صالحی به وجود بیش از ۲ هزار وقف در استان اشاره کرد و گفت: ارائه گزارش به مردم و مسئولان، معرفی فرهنگ وقف، برپایی نمایشگاه و برگزاری همایش‌های مختلف از برنامه‌هایی است که در طول این هفته اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه به فعالیت مراکز مشاوره وقف در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: مراکز مشاوره وقف برنامه‌های مفصلی برای ارائه فرهنگ وقف طی سال دارند.

وی با اشاره به اینکه میراث وقف باید سینه به سینه و نسل به نسل ماندگار شود، اظهار کرد: وقف نقش بسزایی در رفع کمبود‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد که می‌توان بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مذکور را با وقف برطرف کرد.

حجت‌الاسلام صالحی بیان کرد: مال زینت دنیا بوده و فانی است که اگر این مال وقف و نذر شود صدقه جاریه خواهد بود و در آخرت ماندگار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: وقف سرمایه‌گذاری برای رفع نیاز پایدار و کار عام‌المنفعه با هویت اجتماعی است که در نظام اسلامی شکل و رویه جدید گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از اصول اساسی تمدن نوین اسلامی وقف است و نمونه‌ای از صدقات جامعه است و بی‌تردید از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به جایگاه مطلوب تمدن اسلامی تجلی روحیه انفاق، ایثار و نیکوکاری است که در قالب سنت حسنه وقف امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام صالحی در پایان با اشاره به گستره وقف، یادآور شد: گستره وقف در حوزه‌های فناوری، عام‌المنفعه، بهداشت و درمان و ... است و در گذشته موقوفات تنها شامل برگزاری مراسم عزاداری مختصر و یا کمک به زائران بوده، اما اکنون نیت واقفان در بخش‌های مختلف و متنوعی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha