نواخانه کوی دهدشتی در سوگ امام رضا(ع) نشست+ عکس
کد خبر: 4088215
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

نواخانه کوی دهدشتی در سوگ امام رضا(ع) نشست+ عکس

در شب شهادت امام رضا(ع) و در نواخانه مسجد کوی دهدشتی شهر بوشهر عزاداران با آیین‌های قدیمی شروه‌خوانی و نوحه‌خوانی به‌عزاداری آخرین روز ماه صفر پرداختند.

نواخانه مسجد کوی دهدشتی بوشهر، سوگواری شب شهادت امام هشتم

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم تشکری، کارشناس فرهنگی حوزه ایثار و حماسه، دوشنبه ۴ مهرماه در شب شهادت امام رضا(ع) در مسجد دهدشتی از محلات قدیمی بندر بوشهر، با ابراز اینکه واژه خودخواهی و خودپرستی در واقع ضد ایثار و گذشت و فداکاری است که انسان را از کارهای ارزشمند مانند جهاد و مبارزه و شهادت‌طلبی باز می‌دارد، اظهار کرد: خوی و خصلت ابرار و برگزیدگان الهی بر پایه ایمان و تقوا و ایثار پایه‌گذاری شده است و همچنین نیز ایثار و فداکاری به‌معنای نیکوترین احسان و بالاترین مراتب ایمان و شریف‌ترین بزرگواری و ترجیح حق بر باطل گرچه به ضرر انسان باشد، است. 

ضرورت تبیین گفتمان دشمن‌شناسی 

وی با بیان این مطلب که امام رضا(ع) با روشنگری و رواج دستورات الهی به مردم توانست شبیخون‌های شیطانی حکومت مأمون و خلفای عباسی را آشکار کند، افزود: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برای حفظ آموزه‌های مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و ترویج کلام‌الله و تبیین گفتمان دشمن‌شناسی، فداکارانه در راستای تبلیغ معارف دینی و گسترش مباحث علمی اقدام به هجرت جهادی کرد. 

حجت‌الاسلام تشکری عنوان کرد: «مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي» به‌معنای پيش مرگِ اولياى‌خدا شدن يك ارزش محسوب می‌شود و نیز به‌معنای ياد ايثارگران را زنده بداريم. 

وی در ادامه با بیان اینکه همیشه براى احياى يك معروف و يا محو يك منكر می‌بایست بر مدار عدل و حق گام برداشت، گفت: یکی از بهترين پاداش‌ها رأفت خداوند است و انسان‌های متقی و موحد باید توجه داشته باشند که خداوند براى هركارى پاداشى قرار داده است. پس بهتر آن است که در کارها با داشتن نیت خیر از هم سبقت بگیرند. 

در جریان این مراسم، سوگواری شب شهادت امام رضا(ع) با سینه‌زنی سنتی بوشهری و نوحه‌خوانی حاج‌مصطفی گراشی، علی‌اکبر گِزی و مجتبی گراشی در نواخانه مسجد کوی دهدشتی شهر بوشهر اقامه شد. 

خبرنگار: حامد فکوری 

 

انتهای پیام
captcha