عرفان، معنویت و کرامت از دغدغه‌های اصلی جامعه ماست
کد خبر: 4088678
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷

عرفان، معنویت و کرامت از دغدغه‌های اصلی جامعه ماست

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه مسئله عرفان، معنویت و کرامت است و عدم این امور موجب تضعیف جامعه خواهد شد، گفت: ما باید در این ماه مبارک تلاش کنیم تا وحدت به مسئله اساسی جامعه تبدیل شود.

فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری امروز، هفتم مهرماه در اولین جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: آنچه مایه رحمت، برکت، سعادت، تقرب بشریت ریشه آن در اتحاد است و آنچه مایه خسران، ویرانگری و دوری از یکدگیر است ریشه ان از اختلاف و نفاق است.

وی با اشاره به اینکه اولین اقدام رسول اکرم(ص) ایجاد صلح بین دو طایف اوس و خزرج بوده است، افزود: خداوند متعال در آیه 103 سوره آل عمران می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا؛ و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراكنده نشوید» این آیه سرلوحه عالم بشریت است.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه خداوند از نزاع و دو دستگی میان مسلمانان بیزار است، بیان کرد: خداوند متعال در آیه  46 سوره انفال می‌فرماید: «وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ؛ و با یکدیگر نزاع و اختلاف مکنید، که سست و بد دل می شوید، و قدرت و شوکتتان از میان می‌رود».

وی ادامه داد: پیامبر اسلام غمخوار برای جامعه بشریت بوده است و باید گفت از نماز و صدقه مهم‌تر اصلاح ذات بین است لذا باید وحدت عملی باشد و تمام جلسات خروجی مطلوبی داشته باشد.

ماموستا رستمی با اشاره به شش نکته مشترک بین مسلمانان جهان اشاره کرد و افزود: قرآن کریم، کعبه و مرکز وحی رسالت، قبله، محبت رسول اکرم(ص)، محبت آل و بیت رسول اکرم(ص)، محبت اصحاب و یاران رسول اکرم و اخلاق از شش نکته مشترک بین مسلمانان هستند که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های امروز جامعه مسئله عرفان، معنویت و کرامت است و عدم این امور موجب تضعیف جامعه خواهد شد، افزود: ما باید در این ماه مبارک تلاش کنیم تا وحدت به مسئله اساسی جامعه تبدیل شود.

امام جمعه سنندج در پایان یادآور شد: مردم کردستان در طول تاریخ نشان داده‌اند که برای وحدت و یکپارگی آمادگی دارند و همواره حافظ امنیت و دین و شریعت خود هستند لذا علما باید مردم را به وحدت، همدلیف اتحاد و یکپارچگی دعوت کنند.

برگزاری نشست‌های علمی با حضور بزرگان فریقین

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه همایش‌های ملی و منطقه‌ای وحدت اسلامی امروز دیگر کارایی خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: در این راستا برگزاری نشست‌های علمی با موضوع وحدت اسلامی با حضور بزرگان فریقین یک نیاز ضروری و حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه همایش‌های ملی و منطقه‌ای وحدت اسلامی امروز دیگر کارایی خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: در این راستا برگزاری نشست‌های علمی با موضوع وحدت اسلامی با حضور بزرگان فریقین یک نیاز ضروری و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه این نشست‌ها باید در راستای مبانی که باعث اختلاف هستند، برگزار شود، افزود: همایش منطقه‌ای در حوزه توحید عبادی در استان کردستان برگزار شود تا در این همایش با حضور بزرگان فریقین در مورد اینکه توحید عبادی دست‌مایه فرق انحرافی و گروه‌های تکفیری قرار گرفته، بحث و تبادل نظر شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) محور وحدت است، افزود: در این راستا با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم که مبادی وحدت را به ما معرفی می‌کند، به موضوع تقریب مذاهب، وحدت اسلامی، مدارای دینی، توحید، رابطه بین رهبران دینی بپرداریم.

انتهای پیام
captcha