ضرورت نگاه جامع به دلایل فتنه اخیر
کد خبر: 4088772
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

ضرورت نگاه جامع به دلایل فتنه اخیر

امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: حتماً باید در خصوص فتنه اخیر آسیب‌شناسی لازم و کامل انجام شود و از سیاست اندیشان، جامعه شناسان، اقتصاددان‌ها و... کمک گرفته و میزگردهای مختلف برگزار شود.

حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده، امام جمعه موقت بجنوردبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده، امام‌جمعه موقت بجنورد، در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه، امروز، ۸ مهرماه که در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان از فوت یک خانم سوء استفاده کرده و موجی را ایجاد کردند که با بهره‌گیری از آن با تمام قوا و به صورت یکپارچه به نظام کشور و ارزش‌های ما حمله کردند. 

وی افزود: مهسا امینی رمز حمله دشمن به ارزش‌های کشور بود و دشمن با این اسم رمز، شورش، آشوب و نفرت پراکنی را در کشور ایجاد کرد. 

براتی‌زاده ادامه داد: اعتراضات، حق مردم و صنف‌ها است اما در موضوع اخیر، دشمن آن را مدیریت کرد و از همه امکانات و موقعیت‌های خودش و حتی از کسانی که در داخل کشور به برکت نظام و خون شهدا برای خودشان شهرت و ثروت اندوخته بودند استفاده کرد و آن‌ها را نیز به میدان آورد. 

وی با بیان اینکه فتنه اخیر، فتنه‌ای برگرفته از انرژی، احساسات و خشونت بود، گفت: دشمن در این فتنه از انرژی جوانان و سلبریتی‌ها سوء استفاده کرد، احساسات پاک زنان و دختران را برانگیخت و همه آن‌ها را به میدان آورد که نهایتاً در کشور منتهی به آشوب، اغتشاش و خشونت شد. 

امام‌جمعه موقت بجنورد با اشاره به اینکه فتنه اخیر با حضور نیروهای انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی جمع شد، تأکید کرد: اما این اولین و آخرین فتنه در کشور نیست و نظام مقدس جمهوری اسلامی باید نگاه کامل به این فتنه داشته باشد. 

وی تصریح کرد: حتماً باید آسیب‌شناسی لازم و کامل انجام شود و از سیاست اندیشان، جامعه شناسان، اقتصاددان‌ها و غیره کمک گرفته و میزگردهای مختلف برگزار شود تا زوایای این فتنه به شکل دقیق بررسی شود تا دیگر شاهد تکرار این فتنه نباشیم و صرفاً به کارهای انتظامی و امنیتی اکتفا نکنیم. 

حجت‌الاسلام براتی‌زاده اظهار کرد: در فتنه اخیر بخشی از دانش آموزان، نوجوانان، جوانان و دانشجویان، فریب خوردند و به اموال عمومی و بانک‌ها خسارت زده و حتی به ارزش‌ها نیز تعرض کردند. 

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی به قدرتی تبدیل و تثبیت شده که دشمنان نمی‌توانند آن را ساقط کنند، گفت: اما دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام هستند تا موفقیت‌های ما را تحت تاثیر قرار داده و شکست‌های خودشان را بپوشاند؛ اما نمی‌دانند که ریشه‌های نظام در مردم شکل گرفته است. 

امام‌جمعه موقت بجنورد تأکید کرد: در عین حال باید مطالعاتی همه جانبه روی این فتنه اتفاق بیفتد چرا که قطعاً کوتاهی‌هایی تاکنون صورت گرفته و مردم خواهان رفع آن‌ها هستند. 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: با تمام بازداشتی‌های فتنه اخیر صحبت کرده‌ام و همه آنها از گناهان و جرائم خود پشیمان هستند اما فایده‌ای ندارد؛ چرا که به استان و شهر آسیب زده‌اند و حتی به نمادهایی که از امام حسین(ع) نصب بود نیز رحم نکرده‌اند. 

حجت الاسلام براتی‌زاده گفت: به همه جرائم افراد دستگیر شده در این ایام رسیدگی خواهد شد و این افراد قاطعانه مجازات می‌شوند البته بخشی از این افراد نیز تحت تأثیر قرار گرفته بودند که جرم آن‌ها سنگین نیست و مورد رأفت اسلامی قرار خواهند گرفت. 

امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: مردم قطعاً مطالباتی دارند و دولت‌ها و مجلس‌های مختلف تاکنون وعده‌های گوناگونی را عملیاتی نکرده‌اند که جزو مطالبه مردم است و باید به آن ها توجه شود تا جوانان ما سر خورده نشوند و به آینده امیدوار باشند.

 

انتهای پیام
captcha