اعلام فراخوان دومین جشنواره ملی «رحمت للعالمین»
کد خبر: 4089177
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

اعلام فراخوان دومین جشنواره ملی «رحمت للعالمین»

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از اعلام فراخوان دومین جشنواره ملی «رحمت للعالمین» از امروز، 10 مهرماه در سطح کشور خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا 22 مهرماه فرصت دارند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

حجت‌الاسلام‌ سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: دومین جشنواره ملی «رحمت للعالمین» به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

وی از اعلام فراخوان دومین جشنواره ملی«رحمت للعالمین» از امروز، 10 مهرماه در سطح کشور خبر داد و افزود: علاقه‌مندان تا 22 مهرماه فرصت دارند تا آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش شعر کلاسیک و نو، مقاله و داستان کوتاه برگزار خواهد شد، بیان کرد: هنرمندان سراسر کشور می‌توانند آثار ادبی خود را در دو بخش شعر کلاسیک و نو با زبان‌های کُردی، فارسی، عربی، ترکی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی به محورهای بخش مقاله‌نویسی جشنواره ارسال کرد و گفت: بررسی نقش وحدت اسلامی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه‌های اخلاقی قرآن و سیره پیامبر اسلام(ص)، سیره پیامبر اعظم(ص) در ادبیات قومیت‌ها و امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده در جهان اسلام، امت واحده، میراث ماندگار پیشگامان تقریب، فرهنگ همزیستی در آیینه آیات الهی، اخلاق‌مداری مذهبی در سیره مذاهب اسلامی، نگاه به وحدت به‌ عنوان یک فریضه اسلامی بر اساس آیه «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم»، مسئله فلسطین به‌ عنوان یکی از محورهای وحدت اسلامی و نقش رسانه در پیشبرد وحدت اسلامی از محورهای بخش مقاله‌ای جشنواره خواهد بود.

حجت‌الاسلام عسکری به نحوه ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره رحمت للعالمین اشاره کرد و افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به‌صورت مجازی از طریق واتساپ و ایتا به شماره ۰۹۳۳۸۷۱۹۷۶۰ ارسال کنند.

وی در پایان یادآور شد: سال گذشته 105 اثر به جشنواره رحمت للعالمین ارسال شد که از این تعداد 32 اثر در بخش کُردی، 70 اثر در بخش فارسی و سه اثر در بخش ترکی و عربی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و که در بخش عربی و ترکی به دلیل به حدنصاب نرسیدن آثار در این بخش مسابقه شرکت داده نشد.

انتهای پیام
captcha