وقف پول؛ فرصتی بدون محدودیت برای اجرای نیات
کد خبر: 4089315
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳

وقف پول؛ فرصتی بدون محدودیت برای اجرای نیات

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مجوز وقف پول و سهام اخذ شده است، گفت: در این نوع وقف، امکان مشارکت مردمی نسبت به سایر اشکال بیشتر بوده و محدودیتی در میزان مبلغ ورودی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تاکنون موضوع وقف پول را در استان نداشته‌ایم، اما به تازگی نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و ریاست سازمان استفتایی از رهبر معظم انقلاب داشتند و براساس این استفتا، وقف پول و سهام صحیح است.

وی با بیان اینکه اکنون مجوز این نوع وقف اخذ شده است که افراد می‌توانند آن را نیز انجام دهند، افزود: در این نوع وقف، امکان مشارکت مردمی نسبت به سایر اشکال بیشتر بوده و محدودیتی در میزان مبلغ ورودی وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این حوزه، وجوه نقدی جمع‌آوری‌ شده صرف خرید دارایی‌‌هایی از قبیل ملک تجاری یا ساختمان و یا مرکز تولیدی و درآمد حاصل از اجاره صرف امور خیریه در راستای کاهش فقر صرف می‌شود که همین امر مشارکت افراد بیشتری را فراهم می‌آورد.

بخشی‌پور با بیان اینکه گاهی نیز وجوه صرف خرید سهام یا اوراق قرضه شده و سود حاصل از آن وقف امور خیریه می‌شود، اظهار کرد: به نسبت هر کاری که تعریف شود، مقدار پولی که لازم بوده برآورد؛ به حساب مشترک واریز شده و از محل آن، خرید و ساخت و ساز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر فرد به تنهایی نمی‌تواند املاکی را خریداری کند و یا کار بزرگی انجام دهد، وقف مشارکتی تعبیه شده است، تصریح کرد: وقف مشارکتی یک راهکار مهم در حوزه وقف است که مشارکت بیشتری را فراهم می‌آورد.

بخشی‌پور با بیان اینکه ثبت موقوفات قرآنی در دو سال اخیر رونق گرفته است، افزود: با وجود این رونق، هنوز نیاز به وقف در این حوزه دیده شده تا بتوانیم در زمینه فعالیت‌های قرآنی اقدامات شایسته‌تری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در وقف مشارکتی افراد بیشتری در وقف دخیل هستند که شاید به تنهایی استعداد اجرای کار خیر را نداشته باشند، اظهار کرد: اکنون در حوزه نیازهای روز جامعه از جمله  قرآن، درمان، ازدواج، تجهیزات دارویی و محیط زیست نیاز به وقف داشته که واقفین می‌توانند با مشاوره، پیش از هر تصمیم به این امور آگاهی یابند.

انتهای پیام
captcha