آشنایی با مراحل چاپ قرآن در نمایشگاه کتاب عربستان
کد خبر: 4089392
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲

آشنایی با مراحل چاپ قرآن در نمایشگاه کتاب عربستان

مجمع چاپ قرآن ملک فهد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض 2022 به شرح و تبیین مراحل چاپ قرآن کریم برای بازدیدکنندگان اقدام کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از سبق، عبیدالله الحربی، رئیس واحد کنترل کیفیت تولید مجمع چاپ قرآن ملک فهد عربستان در این باره اظهار کرد: چاپ قرآن در این مجمع در بخش کتابت و خوشنویسی پنج مرحله دارد، اول مرحله خوشنویسی که در آن کمیته علمی تخصصی به صورت دقیق نحوه کتابت و خوشنویسی قرآن را مورد بازنگری قرار می‌دهد، دوم قرار‌دادن نقطه بر حروف، سوم حرکت‌گذاری آیات، چهارم قراردادن علامت‌های وقف و ابتدا و پنجم شماره‌گذاری آیات که در تمامی این مراحل، کمیته ویژه علمی تخصصی بر آن نظارت دارد.

وی افزود: در بخش چاپ نیز، چاپ قرآن از هر گونه نقص و عیب مورد توجه قرار می‌گیرد و هر صفحه از قرآن در حین چاپ از سوی کارکنان واحد کنترل کیفیت تولید مورد ارزیابی و بازنگری قرار خواهد گرفت.

الحربی تصریح کرد: در مرحله بعد نیز قرآن یک بار دیگر مورد بازنگری قرار می‌گیرد و کمتر پیش می‌آید که در این مرحله اشتباهی مشاهده شود.

وی گفت: در مرحله چهارم و پایانی نیز که چاپ جلد و صحافی است، چاپ قرآن به چند روایت و به زبان‌های مختلف انجام می‌شود.

یادآور می‌شود، نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض 2022 از 29 سپتامبر برابر با هفتم مهرماه به همت وزارت فرهنگ عربستان آغاز شده است و تا 8 اکتبر(16 مهر) ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha