منزلت بانوان به برکت انقلاب اسلامی تقویت شد
کد خبر: 4089495
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

منزلت بانوان به برکت انقلاب اسلامی تقویت شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی شأن و منزلت بانوان تقویت شد، گفت: امروز در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی اجرایی بانوان حضور دارند، این نشان از اهمیت جامعه دینی ما به جایگاه بانوان دارد.

نشست هم‌اندیشی جایگاه زنانبه گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز، 11 مهرماه در نشست هم‌اندیشی جایگاه زنان در دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش و اعضای فعال کمیته زنان و دفاع مقدس استان در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس امسال با را با شعار «ما مقاوم هستیم» پشت سر گذاشتیم. مردم غیور ایران در طول هشت‌سال دفاع‌ مقدس عزت پیدا کردند و امروز اقتدار، عظمت و پیشتازی نظام مقدس اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی مدیون دوران ناب دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس باعث تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و دستاوردهای متعدد در عرصه‌های مختلف داشت، افزود: نقش‌آفرینی آحاد مختلف جامعه از جمله این دستاوردها بوده است. همانگونه که این شور دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های 56 و 57 مسیر حرکت انقلاب اسلامی را سرعت بخشید تا در 22 بهمن 57 به پیروزی رسیدیم.

حبیبی با اشاره به نقش‌آفرینی ویژه معلمین در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، گفت: معلمین باعث ایجاد شور و استقرار حاکمیت دینی در دانش‌آموزان شدند؛ اکنون هم جوانان محور بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری هستند لذا همچنان آموزش و پرورش نقش کلیدی و حساسی دارد، آینده کشور به آموزش و پرورش وابسته است لذا باید به آن توجه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بیان کرد: فرهنگیان ما دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی دارند که باید مسئولان عزم جدی در رفع این مشکلات داشته باشند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی شأن و منزلت بانوان تقویت شد، تصریح کرد: امروز در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی اجرایی از بانوان هستند، این نشان از اهمیت جامعه دینی ما به جایگاه بانوان دارد.

حبیبی با اشاره به اینکه در حال تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس با همکاری دانشگاه گیلان هستیم، بیان کرد: نقش و رسالتی که آحاد مردم به‌ویژه بانوان در پشتیبانی از جنگ داشته‌اند و همچنین نقش و رسالت‌های بخش‌های مختلف جامعه در دوران دفاع مقدس را باید به خوبی تبیین کنیم.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا دستاوردهای نظام نادیده گرفته شود و بتوانند ناکارآمدی نظام دینی را به نمایش بگذارند که خوشبختانه مردم بسیار بصیر و ولایتمدار داریم که پای نظام و انقلاب هستند، نمونه آن حضور حماسی در راهپیمایی محکومیت آشوب‌های اخیر است.

در ادامه زهرا یعقوب‌نژاد، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان بر نقش دستگاه‌های فرهنگی در معرفی ابعاد مختلف دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس از طریق فعالیت‌های مردم‌نهاد با حضور خانواده‌های ایثارگر و شهدا بسیار مهم است.

وی خواستار تشکیل اتاق فکر و هیئت اندیشه‌ورزی در این خصوص شد و گفت: اگر می‌خواهیم آگاهی بخشی و در مسیر درست دانش‌آموزان را هدایت کنیم باید به نقش زنان و خانواده توجه بیش از پیش شود.

انتهای پیام
captcha