باید در راستای زنده‌ نگهداشتن دفاع مقدس با زبان هنر تولید محتوا کنیم
کد خبر: 4089505
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

باید در راستای زنده‌ نگهداشتن دفاع مقدس با زبان هنر تولید محتوا کنیم

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اینکه دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه مهمی دارد که همه باید کمک کنند، گفت: طرح‌های خوبی در جهت بیش از پیش زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس با کمک هم ارائه شود و این تولید محتوا را به زبان هنر آراسته کنیم و هم‌افزایی داشته باشیم.

محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان امروز، 11 مهرماه در نشست هم‌اندیشی جایگاه زنان در دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان که در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس از حمایت و نقش بی‌بدیل زنان در طی دوران هشت‌سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: بدون حمایت بانوان در زندگی امکان تحقق این همه دستاورد ممکن نبود.

وی با بیان اینکه روحیه رزمندگان از سوی مادران و بانوان تقویت می‌‌شد، افزود: اگر همراهی این بزرگواران نبودند، آن عزم الهی برای دفاع جانانه، ماندگار و تاریخ‌ساز تحقق نمی‌یافت، لذا مدیون آنان هستیم زیرا  آنگونه که نتوانستیم نمادهای مرتبط با شهدا را آنچنان که باید به فرزندان‌مان معرفی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با ابراز نارضایتی از کم‌کاری برخی دستگاه‌های فرهنگی و اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: اگر فرهنگ‌سازی درست انجام می‌شد این قائله که متاسفانه فرزندان‌مان درگیر آن شدند باید خیلی زودتر از این‌ها جمع می‌شد. به عنوان آموزش و پرورش در بخش مهمی از فرهنگ‌سازی دارای مسئولیت هستیم اما بسیاری از دستگاه‌های دیگر هم تکلیف دارند که باید وفادار بمانند.

فائزی با بیان اینکه کار فرهنگی به سخنرانی نیست بلکه با عمل است که کارها را می‌سنجند، تصریح کرد: قرار بود به سیاست، نگاه فرهنگی داشته باشیم اما به فرهنگ، نگاه سیاسی شده است، به جای آنکه چیزی به فرهنگ بدهیم چیزی از آن گرفتیم. حاکمیت سیاست بر فرهنگ ضررهای زیادی برای ما داشت.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه مهمی دارد که همه باید کمک کنند، تصریح کرد: تعداد دستگاه‌های فرهنگی بسیار است که هر کدام از ردیف اعتباری خوبی برخوردار هستند، در حالیکه گاهی برای تجلیل از دانش‌آموزان شاخص صاحب مقام با کمبود اعتبار مواجه می‌شویم. وقتی اولویت‌ها جابه جا شود، توازن و تعادل بهم می‌خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه امروز آنهایی که آموزش و پرورش را مورد هجمه قرار می‌دهند خود از متهمین هستند، ادامه داد: تقاضا دارم به آموزش و پرورش به عنوان یک اداره کاریابی یا میدان برای بهره‌برداری‌های سیاسی نگاه نشود، باید تولید محتوا شود و طرح‌های خوبی در جهت بیش از پیش زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس با کمک هم ارائه شود و این تولید محتوا را به زبان هنر آراسته کنیم و هم‌افزایی داشته باشیم، راه ما طولانی و سنگین است که باید آن را طی کرد.

در پایان این نشست از تعدادی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و دانش‌آموزان مقام‌آور قرآنی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام
captcha