اجتماع مردمی بیعت با امام زمان(عج) در خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 4090168
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷

اجتماع مردمی بیعت با امام زمان(عج) در خرم‌آباد برگزار شد

اجتماع بیعت با امام زمان(عج) با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا، در تپه شهدای خرم‌آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، اجتماع بیعت با امام زمان(عج)، عصر جمعه، ۱۵ مهر با مشارکت هیئت نورالزهرا خرم‌آباد همراه با آیین مدیحه‌سرایی، قرائت زیارت آل‌یاسین، قرائت بیعت‌نامه با امام زمان(عج) و سخنرانی حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در تپه شهدای خرم‌آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام هاشمی در این مراسم با بیان اینکه در اولین جمعه آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) خدا را شاکرم که توفیق داد در جوار شهدا در این مراسم حضور داشته باشم، گفت: در روایتی آمده است که روزهای دوشنبه و غروب جمعه کارنامه اعمال انسان‌ها خدمت امام زمان(عج) عرضه می‌شود.

وی با اشاره به سخنی از شیخ طوسی «الإِمامُ لُطْفٌ فَیَجِبُ نَصْبُهُ عَلَی‌اللّهِ تَعالی تَحْصِیلاً لِلْغَرَضِ وَ وُجُودُهُ لُطْفٌ وَ تَصَرُّفُهُ لُطْفٌ آخَرُ وَ عَدَمُهُ مِنّا»، بیان کرد: علت اصلی استمرار غیبت امام عصر(عج) فراهم نشدن زمینه ظهور ایشان توسط مردم است. «و عدمه منّا» به‌ معنای تصرف نکردن امام زمان(عج) از ناحیه ما است چون لطف از طرف خدا آن است که امام را معین فرماید و بشناساند و لطفی که بر مکلفان واجب است آن است که هر یک او را به دیگران بشناساند و ادله امامت او را بگوید و هیچ‌کس مانع تصرف و تعلیم و تبلیغ سخنان او نشود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه اگر فساد در جامعه زیاد شده دلیل آن این است که هنوز نفهمیده‌ایم که در محضر امام هستیم، اضافه کرد: دختر، خواهر، جوان و نوجوان ما اگر در مکتب امام زمان(عج) تربیت شود به‌طور حتم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه هنوز به ضرورت حضور امام زمان(عج) نرسیده‌ایم چراکه وجود امام لطف و نبود امام خسران است، گفت: ایامی است که باید با همه وجود امام را مطالبه کنیم، چراکه مدینه فاضله‌ای که امام زمان(عج) با خود فراهم می‌کند تمام مشکلات را از بین خواهد برد.

انتهای پیام
captcha