همایش لاله‌های سفید در مازندران برگزار شد
کد خبر: 4090682
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

همایش لاله‌های سفید در مازندران برگزار شد

همایش لاله‌های سفید با محوریت «تجلیل از خانواده‌های شهدای منا 1366» با مشارکت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری روز گذشته، هفدهم مهرماه در مازندران برگزار شد.

لاله‌های سفیدبه گزارش ایکنا از مازندران، همایش سراسری «لاله‌های سفید» با محوریت تجلیل از خانواده‌های شهدای منا و حج خونین سال ۱۳۶۶، با مشارکت اداره‌کل بنیادشهید و امور ایثارگران مازندران، حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) روز گذشته، هفدهم مهرماه در مازندران برگزار شد.

سعید کهن‌سال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در این همایش، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و یاد و خاطره شهدای استان، گفت: شهدای منا دارای مظلومیت خاصی هستند.

وی با اشاره به اینکه درجه ایمان و دینداری شهدای منا برکسی پوشیده نیست، افزود: روایت‌گری در حوزه شهدای منا باید به دل انسان‌های پاک سرشت بنشیند، چرا که این شهدا در بهشت برین جای پیدا کردند.

کهن‌سال تصریح کرد: تجلیل از خانواده‌های این شهدا باید با مشارکت حج و زیارت باشد، نقش بنیاد در حفظ یاد و خاطره شهدا و توجه به اندیشه‌های پاک بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با ارائه این مطلب که مدیریت حج و زیارت استان مازندران می‌تواند تاریخ شفاهی این مصیبت را به نمایش بگذارد، بیان کرد: امید آنکه شاهد برگزاری آیین رونمایی از تمثال و خاطرات این شهدای عزیز باشیم.

وی خواستار روایت‌گری در حوزه شهدای منا شد و گفت: ما موارد خاصی داشتیم این شهدای بزرگ اهل فضیلت و دانایی بوده و هستند.

کهن‌سال با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که حادثه منا نباید فراموش شود، تأکید کرد: غلظت ایمان این شهدا باید علتی برای ادامه دادن راه این عزیزان باشد.

مدیرکل بنیادشهید مازندران بیان کرد: وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، در حوزه روایت‌گری شهدای دفاع مقدس نگاه مطالبه‌گری داریم از این رو ضروت دارد در حوزه شهدای منا نیز نگاه مطالبه‌گرانه داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، 2 خانواده شهدای منا به بیان خاطرات پرداختند.

در پایان این همایش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران به سؤالات خانواده‌های معزز شهدای حاضر  در رابطه با نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام شهدای منا، تابلوی این شهدا و ... پاسخ داد.

گفتنی است استان مازندران دارای 48 شهید منا و 8 شهید حج خونین است و خانواده‌های این شهدا مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha