توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در مازنداران
کد خبر: 4091537
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
همزمان با هفته وحدت؛

توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در مازنداران

آئین نهضت سراسری کمک مؤمنانه سپاه کربلای مازندران با هدف توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان به‌مناسبت هفته وحدت با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفینبه گزارش ایکنا از مازندران، آئین نهضت سراسری کمک مؤمنانه سپاه کربلای مازندران با هدف توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان به‌مناسبت هفته وحدت با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه کربلا و سایر مسئولان کشوری و لشکری، 20 مهرماه در قرارگاه لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا مازندران برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این آئین با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع) به دوران دفاع مقدس و چگونگی نامگذاری تیپ کربلا و لشکر ۲۵ پرداخت و گفت: ملت ما در دفاع مقدس مظلوم، افتخارآفرین، شجاع، دلیر و عاشورایی بود.

وی افزود: در آغاز جنگ تحمیلی و دعوت امام راحل مبنی بر حضور مردم در جبهه‌ها، میدان دفاع عموما استانی و شهرستانی بود و سازمان رزم سپاه فاقد تیپ و لشکر بود که برای نمونه بچه‌های مازندران وقتی به جبهه اعزام می‌شدند، یک قسمت و بخشی از آن را به دست می‌گرفتند، اما پس از عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا، ارتش و بسیج و سپاه توانستند یک عملیات مشترک را به نام عملیات ثامن‌الائمه و شکستن حصر آبادان به فرموده امام راحل برگزار کنند و از همان موقع فکر ایجاد تیپ در سپاه شکل گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تشکیل سه تیپ کربلا، عاشورا و امام حسین(ع) در مراحل قبل از عملیات طریق‌القدس اشاره کرده و ادامه داد: در تعریف دفاع مقدس باید در همین نامگذاری تیپ‌ها دقت کنیم که یک شاهرا‌یی برای دفاع مقدس بود و اولین تیپی که تشکیل شد تیپ کربلا بود و دومین تیپ، عاشورا و سومین تیپ امام حسین(ع) بود.

سلیمانی اظهار کرد: با شیوع کرونا یک دوران پررنج برای ملت ایران فراهم آمد و در این ایام مردم ایران انسجام و یکپارچگی را در چارچوب پیکره واحد به نام امت اسلامی به منصه ظهور رساندند و در مبارزه با ویروس کرونا و در قالب طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کنار دستگاه‌های خدمت‌گزار بودند و در انجام نهضت کمک مؤمنانه فعالیت کردند.

وی ادامه داد: نهضت کمک مؤمنانه به‌عنوان یک نرم‌افزار در نظام است و مردم مازندران در نهضت کمک مؤمنانه خوش درخشیدند، به‌طوری که حدود ۱۰ درصد کمک مؤمنانه کشور توسط خدمتگزاران مردم در بسیج مازندران تهیه، جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

سلیمانی از توزیع ۲۵ میلیون بسته معیشتی در دوران کرونا در میان نیازمندان خبر داد و گفت: ۲۰ میلیون بسته بهداشتی و ۷۵۰ سری جهیزیه و صد‌ها هزار از انواع کمک‌ها، مثل اهدای نذورات، قربانی، البسه و لوازم‌التحریر از سوی بسیج به نیازمندان اهدا شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مازندران به‌عنوان الگو در پیاده‌سازی نرم‌افزار‌های نظام است، اظهار کرد: امید است در گام دوم انقلاب اسلامی با پیاده‌سازی سایر نرم‌افزار‌های نظام که مهم‌ترین آن مردم‌سالاری اسلامی است، اعتلای جامعه اسلامی و شکل‌گیری جامعه مهدوی و تحقق دولت اسلامی که از اهداف رهبر معظم انقلاب است، نقش مؤثر و پیشگامی داشته باشد و در این مسیر پرچمداری کند.

وی  از توزیع یک میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان در هفته وحدت خبر داد و افزود: نهضت سراسری کمک مؤمنانه کشور در هفته وحدت آغاز و بسته‌های معیشتی با رعایت کرامت بین نیازمندان توزیع می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه مردم ما دارای روحیه اخوت، برادری، مواسات و همدلی هستند و کمک مؤمنانه را به‌عنوان یک ارزش پاس داشتند و در جامعه اسلامی ایران برجسته کردند و این ویژگی ملت ایران در هیچ جای دنیا مشاهده نشده است، گفت: غربی‌ها درباره نهضت کمک مؤمنانه اعتراف کردند که از این چنین نیرو‌های مردمی داوطلب برخوردار نیستند تا در مواجه با کرونا بتوانند به مردم کمک کنند.

وی با اشاره به اظهارات اساتید دانشگاهی کشور که در سه مرحله انسجام نظام اسلامی در اوج قله به شکوه درآمده است، تصریح کرد: انسجام مردم ایران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس و در دوران مبارزه با کرونا بی‌نظیر بود و این بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمنان با به‌کارگیری از ظرفیت‌های جهانی، رسانه‌ای و بسیار گسترده جاسوسی، انسجام و وحدت ملت ایران را هدف قرار داده‌اند، افزود: ۱۷ نهاد اطلاعاتی و جاسوسی ساختار حکومتی شیطان بزرگ آمریکا را پشتیبانی می‌کند. دشمنان همه تلاش خود را برای مخدوش کردن وحدت و انسجام ملت ایران به‌کار گرفتند. جلوه‌های اسلامی نظام نظیر کمک مؤمنانه برای نظام سلطه بسیار خطرناک است.

وی با اعلام اینکه به اعتراف رسانه‌های آمریکایی، ۵۰ میلیون فقیر و انسان گرسنه در آمریکا زندگی می‌کنند، یادآور شد: پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و سازمان‌های مردم نهاد در آمریکا خبر می‌دهند که میلیون‌ها کارتن‌خواب در این کشور وجود دارد. ملت بزرگ ایران که به سجیه برجسته اخلاقی مواسات و همدلی آراسته‌اند، با افتخار اعلام می‌کند کسی گرسنه نمی‌خوابد و با کمک و همدلی و اقدامات مؤمنانه به کمک نیازمندان می‌روند.

در ادامه این آئین سردار سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی حمایتی استان مازندران برای دستگیری از محرومان و محرومیت‌زدایی هم‌افزایی بسیار خوبی با سپاه کربلا دارند.

وی با بیان اینکه به‌مناسبت هفته وحدت ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در مازندران توزیع خواهد شد، ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی زیر بیرق جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.

مسلمی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ در راستای تحقق منویات رهبری برای اجرای رزمایش مواسات و همدلی با هدف دستگیری از نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونایی یک میلیون و ۲۳۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد،‌ تصریح کرد: برای تهیه این کمک‌های مؤمنانه ۲۳۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرمانده سپاه کربلا از توزیع ۴۸۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۹۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:‌ امسال نیز تاکنون ۴۵۷ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۲۹ میلیارد تومان به نیازمندان کمک مؤمنانه اهدا شد. طی سه سال ۶۷۰ میلیارد تومان کمک مؤمنانه از سوی بسیج و سپاه کربلا بین نیازمندان استان توزیع شده است.

نهضت سراسری توزیع کمک مومنانه سپاه کربلا در مازندران
نهضت سراسری توزیع کمک مومنانه سپاه کربلا در مازندران
نهضت سراسری توزیع کمک مومنانه سپاه کربلا در مازندران
نهضت سراسری توزیع کمک مومنانه سپاه کربلا در مازندران
نهضت سراسری توزیع کمک مومنانه سپاه کربلا در مازندران
نهضت سراسری توزیع کمک مومنانه سپاه کربلا در مازندران
نهضت سراسری توزیع کمک مومنانه سپاه کربلا در مازندران
نهضت سراسری توزیع کمک مومنانه سپاه کربلا در مازندران
نهضت سراسری توزیع کمک مومنانه سپاه کربلا در مازندران
نهضت سراسری توزیع کمک مومنانه سپاه کربلا در مازندران
انتهای پیام
captcha