لزوم تبدیل گلزار شهدای قزوین به مرکز فعالیت‌های فرهنگی
کد خبر: 4091625
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

لزوم تبدیل گلزار شهدای قزوین به مرکز فعالیت‌های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: باید گلزار شهدای قزوین با هدف شناساندن سیره و منش شهدا به جوانان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مرکز فعالیت‌های فرهنگی این شهر تبدیل شود.

گلزار شهدای قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در دیدار با عباس کاظمی، فرماندار شهرستان قزوین اظهار کرد: این نهاد به تنهایی وظیفه ارائه خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را بر عهده ندارد بلکه باید همه مسئولان در خدمات‌رسانی به این قشر معظم جامعه تلاش کنند.

وی افزود: هر چقدر تعاملات مدیران دستگاه‌ها با بنیاد تقویت شود، رضایتمندی جامعه ایثارگران از عملکرد مسئولان افزایش می‌یابد. بنابراین باید همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی مشارکت داشته باشند تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف آن‌ها، خدمات باکیفیت و در اسرع وقت به این قشر معظم ارائه شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی بین مردم بیان کرد: باید این برنامه‌ها با تعاملات مسئولان مربوطه با کیفیت و بازخورد بیشتری بین آحاد جامعه برگزار شود که تحقق این مهم هماهنگی‌های بیشتری بین مسئولان را می‌طلبد.

اسمعیلی با بیان اینکه باید گلزار شهدای قزوین به مرکز فعالیت‌های فرهنگی این شهر تبدیل شود، گفت: در تحقق این مهم نیازمند مساعدت و همکاری همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی هستیم تا برنامه‌هایی اجرا شود که منحصر به یک قشر خاص نباشد بلکه عموم مردم را پوشش دهد.

وی به طرح سپاس، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود: انجام این دیدارها باید در دستور کار همه مسئولان باشد و این امر کمترین کاری است که آن‌ها می‌توانند در قبال رشادت‌ها و ایثارگری‌های این قشر معظم جامعه انجام دهند.

وی به مشکلات درمان جامعه ایثارگران اشاره کرد و گفت: در این حوزه برخی مشکلات کشوری است و باید مسئولان بالادستی کشور اقدامات لازم را انجام دهند. البته در استان قزوین اقداماتی در جهت رفع مشکلات درمان و تسهیل در ارائه خدمات با کیفیت به جامعه ایثارگران در حال انجام است.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی در گلزار شهدای قزوین

در ادامه این دیدار، عباس کاظمی، فرماندار شهرستان قزوین، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران جزو افضل نهادهاست و کار کردن در این نهاد عبادت بوده و افتخار بزرگ برای کارکنان آن محسوب می‌شود.

وی افزود: فرمانداری و همه مسئولان باید با بنیاد تعاملات خود را تقویت کنند زیرا وظیفه دارند به خانواده‌های شاهد و ایثارگر که ولی‌نعمتان ما هستند، خدمات ارائه دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه گلزار شهدای شهر قزوین بهترین مکان فرهنگی است، گفت: باید در این مکان مقدس فعالیت‌های ترویجی باکیفیت مطلوب برگزار شود تا جوانان از آن بهره‌برداری معنوی داشته باشند. مسئولان باید با هم‌اندیشی و همفکری یکدیگر، برنامه‌های فرهنگی موثری را در گلزار شهدای قزوین برگزار کنند که تحقق این مهم برکات فراوانی برای این شهر خواهد داشت.

وی با اشاره به طرح سپاس گفت: این طرح باید اولویت کاری همه مسئولان باشد تا ضمن تجلیل و احوالپرسی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به مشکلات آنها رسیدگی و سپس برطرف کنند.

کاظمی با اشاره به احصا و رفع مشکلات گلزارهای شهدای شهری و روستایی بیان کرد: همه مسئولان باید در این راستا فعال باشند و اقدامات لازم را انجام دهند تا مزار شهیدان در شان مقام والای آن‌ها باشد.

انتهای پیام
captcha