داور استان مرکزی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به افغانستان سفر کرد
کد خبر: 4091777
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

داور استان مرکزی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به افغانستان سفر کرد

اعظم تشیعی‌فرد، داور قرآنی استان مرکزی به منظور آموزش تجوید بانوان افغانستانی به این کشور سفر کرد.

اعظم تشیعی فرد، داور مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، اعظم تشیعی‌فرد، داور سطح 2 تجوید و از داوران نام آشنای کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران جهت آموزش داوری تجوید به کشور افغانستان اعزام شد.

اعظم تشیعی‌فرد، داور مسابقات قرآن، با اعلام این خبر به ایکنا گفت: این دوره آموزشی از 17 تا 21 مهر ماه با حضور 26 نفر از بانوان اهل تشیع و تسنن در شهر هرات افغانستان برگزار شد.

وی استقبال بانوان افغانستانی از این دوره آموزشی را بی‌نظیر و پیشرفت آنان را در آموزش چشم‌گیر توصیف کرد و افزود: حضور در این دوره تجربه بسیار خوبی بود و توانستیم در کنار آموزش به بانوان به دانسته‌های خود نیز بیفزاییم.

تشیعی‌فرد برگزاری این دوره آموزشی در هفته وحدت را نویدبخش اتحاد هرچه بیشتر بین جامعه تشیع و تسنن دانست و افزود: همه ما حول محور یک کتاب به نام قرآن حرکت کرده  و با چنگ زدن به ریسمان الهی فرهنگ اسلامی و قرآنی را اشاعه خواهیم داد.

وی مردمان افغانستانی را مردمانی خونگرم، مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه کلاس‌ها به صورت فشرده در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شد و فراگیران خسته می‌شدند، اما آثار خستگی در آنان مشاهده نمی‌شد و همچنان مشتاقانه به مباحث توجه داشتند.

این داور قرآنی در پایان از سرکنسولگری ایران در افغانستان تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه در هفته وحدت شاهد اتفاقات بسیار خوب فرهنگی و قرآنی همچون برگزاری مسابقات قرآن با حضور هزار نفر از فعالان قرآنی تشیع و اهل تسنن شهر هرات و برپایی نمایشگاه خوشنویسی با حضور هنرمندان ایرانی بودیم.

انتهای پیام
captcha