شهرداری اهواز به تعهدات خود در ساخت موزه دفاع مقدس عمل کند
کد خبر: 4092515
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

شهرداری اهواز به تعهدات خود در ساخت موزه دفاع مقدس عمل کند

معاون عمرانی استانداری خوزستان تاکید کرد: شهرداری اهواز باید نسبت به انجام تعهدات خود در خصوص ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان عمل کند.

موزه دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمد خانچی، معاون عمرانی استاندار خوزستان، رضا امینی، شهردار اهواز و عبدالرضا حاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز دوشنبه ۲۵ مهر از پروژه در حال ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان واقع در پارک شهروند اهواز بازدید کردند.

محمد خانچی، معاون عمرانی استانداری خوزستان در این بازدید عنوان کرد: در طرح ساماندهی یادمان شهدای گمنام در استان خوزستان با اولویت شهر اهواز در یک برنامه کوتاه‌مدت باید یادمان‌های مربوطه بازسازی و تکمیل شوند، ضمن اینکه شهرداری اهواز باید نسبت به انجام تعهدات خود در خصوص ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان عمل کند.

رضا مینی،‌ شهردار اهواز نیز تصریح کرد: در چند نقطه حساس از شهر اهواز پارک‌هایی همچون پارک گل‌ها، بوستان شهید سبحانی و پارک جزیره در دل کارون میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام هستند که همه این نقاط در حال ساخت و یا تکمیل نهایی هستند.

شهردار کلانشهر اهواز اضافه کرد: تنها در پارک جزیره منتظر تائید سازمان آب هستیم که در صورت موافقت، یک یادمان برجسته برای هشت شهید غواص این منطقه ساخته می‌شود.

 وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۸ آبان نیز پیکر مطهر یک شهید گمنام در پارک شهید صباغان واقع در ۲۴ متری، روبه‌روی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تشییع و با حضور جامعه دانش‌آموزی استان به خاک سپرده می‌شود.

امینی یاد آور شد: برای پیشبرد اهداف‌مان در تکمیل و ساخت مراکز فرهنگی و یادمان‌ها، نیاز است که هر ماه یک جلسه ویژه برگزار کنیم تا بتوانیم به نتایج مطلوبی در این خصوص دست یابیم.

سردار عبدالرضا مرادحاجتی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان، در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت این مرکز و مشکلات موجود آن، بر ضرورت تکمیل فاز اول موزه دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد و گفت: شهدای گرانقدر کشور برای دفاع از میهن اسلامی با مجاهدت و ایثارگری جان خویش را فدا کردند. از این رو رسالت امروز ما این است که در این مراکز فرهنگی، حماسه‌های آنها را تبیین کنیم و به نسل جوان انتقال دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با گلایه از عدم همکاری برخی ادارات و سازمان‌های استان در سرعت بخشیدن به ساخت این شناسنامه ارزشی استان افزود: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان، یادمان‌های شهدای گمنام به خصوص در شهر اهواز باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شوند.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان هم اکنون در پارک شهروند اهواز به مساحت ۱۰ هکتار در حال ساخت است و فاز اول آن تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام
captcha