قصه‌گویی جهان مشترک و گفت‌وگوی تمام انسان‌هاست
کد خبر: 4092534
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴

قصه‌گویی جهان مشترک و گفت‌وگوی تمام انسان‌هاست

داور بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با بیان اینکه قصه‌ها مرزهای نامرئی یک کشور هستند گفت: قصه‌گویی جهان مشترک و گفت‌وگوی تمام انسان‌هاست و ما باید این زبان را ترویج دهیم.

محمدرضا آخوندی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا آخوندی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، یکی از حقوق اصلی کودکان را  قصه و قصه‌گویی عنوان کرد و با طرح این سوال که در این عصر و زمانه با هجوم امواج ابررسانه‌ای پیشرفت علم و ارتباطات چه نیازی به قصه است گفت: شاید اغراق نباشد که بگوییم آینده دنیا را قصه‌گویی رقم می‌زند.

آخوندی ادامه داد: در واقع دنیای بی‌قصه، دنیای بی‌رحم و غیرقابل تحمل است و این قصه است که دنیای خشن امروز را تحمل‌پذیر می‌کند.  دور  شدن از قصه‌ها دور شدن از اصل و شناسنامه و هویت اصلی خود است. بی‌هویتی و احساس بی‌ریشگی بیماری خطرناک نسل امروز است و داروی این بیماری قصه و قصه‌گویی است.

وی با اشاره به اینکه قصه‌ها مرزهای هویتی یک کشور هستند، یادآور شد: قصه‌ها سند و شناسنامه یک ملت هستند. امروز متأسفانه فرزندان ما از گذشته خود دور شده‌اند، قصه‌گویی نوعی تولید ارزش و سرمایه ملی یک جامعه است. در طول تاریخ این قصه و قصه‌گویی است که باعث شکل گیری آینده انسان‌ها بوده است.

داور بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی با بیان این که قصه‌ها مرزهای نامرئی یک کشور هستند، گفت: قصه‌گویی جهان مشترک و گفت و گوی تمام انسان‌هاست و ما باید این زبان را ترویج دهیم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان قصه گو و قصه دوست نقش بزرگی در حفظ حرمت جامعه داریم. اگر جامعه امروز بی هویتی دارد به این علت است که ذهن جامعه خالی از قصه‌هاست. چه خوب است که والدین و مربیان برای کودکان قصه بگویند.

انتهای پیام
captcha