فراخوان ثبت‌نام «طرح بشری» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4093134
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۰

فراخوان ثبت‌نام «طرح بشری» در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ۲ مؤسسه قرآنی نور شهرکرد و مصباح‌الهدی بن مجری «طرح بشری» در استان هستند، از آغاز ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای شرکت در طرح خبر داد.

قرآنعلی امینی‌، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره ملی تربیت مربی طرح آموزش نوین قرآن کریم موسوم به «طرح بشری» به همت معاونت قرآن و عترت(ع) وزارت ارشاد در چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: فراخوان دعوت از مؤسسات قرآنی تحت پوشش فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برای اجرای این طرح ملی اعلام و ۲ مؤسسه قرآنی نور شهرکرد و مصباح‌الهدی بن ثبت‌نام و اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: این ۲ مؤسسه قرآنی از امروز نسبت به اعلام فراخوان و دعوت از علاقه‌مندان برای شرکت در طرح بشری اقدام می‌کنند که اگر تعداد متقاضیان به حدنصاب لازم یعنی ۸۰ تا ۱۵۰ نفر برسد‌، اجرای این دوره با هماهنگی معاونت قرآن و عترت(ع) و اعزام استاد از سوی این معاونت در استان برگزار خواهد شد.

امینی با تصریح اینکه طرح بشری در طی یک دوره پنج روزه برگزار می‌شود، بیان کرد: این طرح در قالب یک دوره ۲۱ ساعته تعریف شده است که شامل ۱۴ ساعت دوره آموزشی و هفت ساعت آزمون عملی است. عموم علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح قرآنی می‌توانند به سامانه جامع مدیریت امور قرآنی حمد به نشانی https://qia.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص اهداف طرح بشری، تصریح کرد: آموزش قرآن به سبک پیامبر(ص)، آکادمیک ساختن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل درک برای همه‌ اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و  آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی و ساده‌سازی آموزش قرائت از جمله اهداف این طرح اعلام شده است.

امینی تأکید کرد: هدف اصلی این طرح سر و سامان بخشیدن به امر قرائت قرآن بر اساس استانداردهای بین‌المللی اسلامی و هدایت و قرار دادن آن در مسیر صحیح و پذیرفته شده توسط علمای این علم در جهان از صدر اسلام تا کنون است.

وی گفت: با اجرای این طرح تلاش می‌شود که امر مهم قرائت قرآن از یک فعالیت حاشیه‌ای که در گوشه مساجد و منازل تدریس می‌شود و گاهی هیچ پایه و اساس آکادمیک ندارد و دست‌اندرکاران آن مورد ارزشیابی علمی قرار نمی‌گیرند، خارج شده و به استانداردها نزدیک شود.

امینی گفت: در این مرحله از طرح، هیچ‌گونه محدودیت سنی و تحصیلاتی برای متقاضیان وجود ندارد و پیشنهاد می‌شود کسانی که سابقه مربیگری قرآن کریم داشته و حداقل به تلاوت قرآن کریم به شیوه ترتیل با رعایت اصول تجویدی مسلط هستند، در این دوره ثبت نام کنند‌.

انتهای پیام
captcha