یادواره شهیدان خالقی‌پور در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 4093495
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
به مناسبت ۱۳ آبان؛

یادواره شهیدان خالقی‌پور در زنجان برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به مناسبت ۱۳ آبان، روز استکبار‌ستیزی، یادواره شهیدان خالقی‌پور با سخنرانی مادر این شهیدان در زنجان برگزار خواهد شد.

یادواره شهیدان خالقی‌پور

به گزارش ایکنا از زنجان، حسین میرزایی معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: برنامه‌هایی که با محوریت دانش‌آموزان است توسط تشکل‌های دانش‌آموزی مدیریت می‌شوند و برنامه‌های مناسبتی در شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی استان طرح و برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اهم برنامه‌های دانش‌آموزی به مناسبت گرامیداشت ۱۳ آبان خاطرنشان کرد: فضاسازی مدارس، برگزاری نمایشگاه، مسابقه کتاب‌خوانی، برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های بصیرتی با محوریت تشکل‌های دانش‌آموزی، دیدار منتخبان تشکل‌های دانش‌آموزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و برگزاری جلسات گفت‌وگو و پرسش و پاسخ در مدارس متوسطه دوره اول و دوم با موضوع «چرایی مرگ بر آمریکا» از جمله این برنامه‌ها است.

میرزایی افزود: برنامه‌های گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان با برگزاری یادواره شهیدان خالقی‌پور و با حضور و سخنرانی مادر این شهیدان در حوزه تربیت دانش‌آموز آغاز خواهد شد و برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان نیز با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جوانان هلال‌احمر و سازمان دانش‌آموزی ادامه دارد.

لازم به ذکر است خانواده شهیدان خالقی‌پور، سه شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، که اولین شهید این خانواده شهید داود خالقی‌پور، متولد ۱۳۴۴ است که در سال ۱۳۶۲ طی عملیات‌ خیبر در جزیره ‌مجنون به فیض شهادت نائل آمد.

دو شهید دیگر این خانواده نیز رسول و علیرضا متولدین ۱۳۴۶ و ۱۳۵۰ بودند که به طور همزمان در سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه، عملیات پاسگاه‌ زید در آغوش یکدیگر آسمانی شدند.

انتهای پیام
captcha