شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار می‌شود
کد خبر: 4093604
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
اواخر آذرماه

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور گروه‌های تئاتری سراسر کشور در اواخر آذرماه خبر داد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، امروز، 30 مهرماه در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان گفت: با توجه به تقارن زمان پیشنهادی برگزار جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر استانی، زمان برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ۲۱ لغایت ۲۴ آذرماه سال جاری تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه رویداد هنری تئاتر خیابانی مریوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هنری کشور و استان کردستان است، افزود: این رویداد هنری که از مطالبات مردم و هنرمندان استان و سراسر کشور است، با شکوه و عظمت فراوانی هر سال در شهر زیبای مریوان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: اجرای نمایش‌های خیابانی به دلیل ماهیت نمایشی و حضور بین مردم کوچه و بازار می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به تأثیرات ماندگار هنر در زندگی اجتماعی مردم افزود: همه جلوه‌ها و آثار هنری و نمایشی بنابه پیام مندرج در بطن آن‌ها در مسائل زندگی اجتماعی آدمی مؤثر است، هم در آگاهی‌بخشی و ارتقای سبک زندگی سالم ایرانی - اسلامی هم در آموزش و ارائه راهکاری زندگی بهتر بسیار تأثیرگذار است.

دریایی در خصوص آماده‌سازی شهر مریوان برای برگزار این رویداد هنری گفت: با همکاری و رایزنی‌های بعمل آمده با فرماندار فرهنگ دوست و اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری مریوان، کلیه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای برگزاری این رویداد مهم هنری فراهم شده است.

وی در پایان ضمن دعوت از همه هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی برای شرکت در این رویداد هنری تأکید کرد: هنرمندان هنرهای نمایش استان کردستان از فعال‌ترین هنرمندان در این عرصه هستند، انجمن هنرهای نمایشی استان با برگزاری چندین جلسه کاری در برگزاری باشکوه این رویداد هنری و جشنواره‌های دیگر هنرهای نمایشی مشارکت بسیار خوبی داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha