مظاهر مختلف کمک خراسان‌جنوبی‌ها به عتبات عالیات
کد خبر: 4094032
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

مظاهر مختلف کمک خراسان‌جنوبی‌ها به عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با اشاره به مظاهر مختلف کمک‌های مردم این استان به بازسازی عتبات عالیات گفت: مصادیق جدید کمک خراسان‌جنوبی‌ها به بازسازی عتبات عالیات، این استان را پیشرو کرده است، چراکه هر فردی با هر توان و ظرفیتی که دارد به این حوزه کمک می‌کند.

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبیموسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برای هر نفر در کشور مبلغ پنج هزار تومان برای کمک به عتبات عالیات درنظر گرفته شده است، اما خراسان‌جنوبی‌ها این سرانه را به بیش از 9 هزار تومان رساندند.

وی با اشاره به کمک سه میلیارد و 800 میلیون تومانی مردم استان در سال 99، افزود: با وجود وضعیت اقتصادی اکنون مردم، خراسان‌جنوبی‌ها طی سال 1400 مبلغ هفت میلیارد و 200 میلیون تومان به عتبات عالیات کمک کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی همواره جزء استان‌های پیشرو در این حوزه است، گفت: باوجود شرایط کرونا و تعطیلی بسیاری از برنامه‌ها اما مردم خراسان‌جنوبی باز هم کمک‌های خود را قطع نکردند.

جوینده ادامه داد: با توجه به کمک‌های مردمی هدف‌گذاری برای مشارکت بیش از 20 درصد مردم دیده شده است و طرح‌هایی چون طرح برکت در استان اجرایی می‌شود که طی آن کشاورزان، اصناف و کارمندان بخشی از درآمد و رزق حلال خود را صرف بازسازی عتبات عالیات می‌کنند.

وی افزود: فرش‌بافی و اعطای درآمد آن به بازسازی عتبات عالیات رسم نیکوی زنان خراسان‌جنوبی است که طی آن علاوه بر اشتغالزایی و رونق کارگاه‌ها، ظرفیت آموزشی نیز پربارتر شده است و اکنون 260 کارگاه قالی‌بافی در استان فعال بوده و سال گذشته دو میلیارد و 500 میلیون تومان از این محل جذب و کمک شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وقف املاک برای بازسازی عتبات عالیات نیز از دیگر مظاهر کمک‌های خراسان‌جنوبی‌هاست، افزود: اکنون چهار هکتار باغ پسته برای بازسازی بقیع وقف شده است و چون در حال حاضر امکان بازسازی بقیع وجود ندارد، مجوز بهره‌برداری از این وقف در عتبات عالیات اخذ شده است.

جوینده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ میلیارد تومان ارزش موقوفه‌ها در زمینه بازسازی عتبات عالیات است، اظها کرد: مصادیق جدید کمک خراسان‌جنوبی‌ها به بازسازی عتبات عالیات این استان را پیشرو کرده است، چراکه هر فردی با هر توان و ظرفیتی که دارد به این حوزه کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha