سبک زندگی حافظان جلوه‌‌ای از انس با قرآن باشد
کد خبر: 4094055
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲
حافظان قرآن و افق پیش رو/ ۴

سبک زندگی حافظان جلوه‌‌ای از انس با قرآن باشد

کریم دولتی، حافظ و پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه بهترین جایگاه برای استفاده مستقیم از محفوظات حافظان قرآن در جامعه، فضای تعلیم است، گفت: سبک زندگی حافظ قرآن باید تحت تأثیر قرآن باشد و بر اطرافیان خود تأثیر بگذارد.

کریم دولتیکریم دولتی، حافظ و پیشکسوت قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره بهره‌مندی جامعه از ظرفیت حافظان قرآن گفت: واقعیت این است که اگر بخواهیم بگوییم برای حفاظ قرآن غیر از مسابقات جایی برای عرضه تلاوتشان نیست، برای قاریان هم به آن معنایی که تصور کنید ـ به جز قاریان رده یک ـ محل تعریف شده‌ای که به‌طور مستمر تلاوت خود را در آنجا عرضه کنند و در معرض گوش مردم قرار دهند نیست.

وی افزود: شاید مهم‌ترین جایگاه چه برای حافظان و چه برای قاریان که بتوانند در آن تلاوت خود را عرضه کنند دوره‌های آموزشی و جلسات آموزشی است. در این فضا این امکان برای حافظان وجود دارد که افرادی مانند خود را تربیت کنند. همان‌گونه که یک قاری می‌تواند کار تعلیمی خود را انجام دهد بهترین جایگاه برای استفاده مستقیم از محفوظات حافظان قرآن همین فضای تعلیم قرآن کریم است. 

این حافظ قرآن افزود: بهره‌مندی از این جایگاه نياز به فضای رسمی آموزشی ندارد و در جلسات قرآنی خانگی و در محلات هم امکان آن برای حفاظ وجود دارد.

دولتی در ادامه درباره تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گفت: اولین نکته این است که سبک زندگی حافظ قرآن باید تحت تاثیر قرآن باشد و خود حافظ، از قرآنی که آن را حفظ کرده است، بهره ببرد و زندگی خود را قرآنی کند و به همین نسبت این اثر را در اطرافیان و نزدیکان خود در سطوح مختلف خانواده، دوستان، همکاران و ... بگذارد.

این مدرس قرآن با بیان اینکه این اثرگذاری زمان‌بر است، گفت: نباید توقع داشته باشیم این اثر یک‌باره خود را نشان بدهد جلوه انس با قرآن باید در زندگی حافظان قرآن دیده شود، مردم آن را ببینند و از آن اثر بگیرند و این به تدریج محقق می‌شود.

انتهای پیام
captcha