نشست جهاد تبیین در زنجان برگزار شد
کد خبر: 4094072
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

نشست جهاد تبیین در زنجان برگزار شد

نشست جهاد تبیین و بررسی مسائل سیاسی و اجتماعی با سخنرانی پژوهشگر و مدرس دانشگاه در زنجان برگزار شد.

جهاد تبیین

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی غفاری پژوهشگر و مدرس دانشگاه شب گذشته یکم آبان در نشست جهاد تبیین و بررسی مسائل سیاسی و اجتماعی با بیان اینکه در مقابل این جریان که دشمن می‌خواهد توقف کامل ایجاد کند و عقب‌گرد برای مردم ما صورت گیرد، جهاد تبیین لازم است، اظهار کرد: «تبیین» یعنی باز کردن گره‌های ذهنی، در ذهن مردم گره‌ای ایجاد و موجب توقف رشد آن‌ها می‌شود تا حرکت ایجاد نشود و ناامید شوند.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین در همیشه تاریخ به ویژه در دوران اسلام، خیلی پررنگ بوده و معجزه اسلام، تبیین است. کاری که ائمه بزرگوار معصوم در طول تاریخ انجام دادند تبیین بود، گره‌های ذهنی را باز می‌کردند؛ علمای بزرگ ما در طول بیش از ۱۱۰۰ سال، کارشان تبیین بود.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد بگوید این ۴۳ سال، شرم‌آور بوده است، افزود: وظیفه ما این است که اقدامات مختلف جمهوری اسلامی را بیان کنیم و در این فضا باید جهاد تبیین صورت گیرد. مشکلاتی از جمله اقتصادی، تورم، بیکاری و فقر داریم، اما آیا این به معنای آن است که نظام، ناکارآمد بوده و نتوانسته در این ۴۳ سال موفق باشد؟

غفاری با بیان اینکه این گونه نیست، در هر جایی که دستاورد داشتیم به انقلاب و شعار‌های انقلاب پایبند بودیم و هر جا که از شعار‌های انقلاب، رویگردان شدیم مشکلات ایجاد شد یعنی مشکل ما انقلاب نبود، گفت: بلکه تفکراتی بود که خلاف جریان انقلاب می‌خواست حرکت کند و این حرکت انقلاب را سست یا در برخی از مصادیق، متوقف کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر ذهن متوقف شود، حرکت اتفاق نمی‌افتد، افزود: گام دوم، گامی است که باید با استفاده از تجارب گذشته از ظرفیت‌های این کشور استفاده کنیم. این دستاورد‌ها را در حالی به دست آوردیم که اصلاً از ظرفیت‌های‌مان استفاده نکردیم. از ظرفیت‌های طبیعی مانند معادن و منابع و ظرفیت‌های انسانی مانند جوان‌ها باید استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام غفاری با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوان‌ها، گفت: هر وقت به جوان‌ها اعتماد کردیم موفق شدیم؛ در دهه ۵۰ به جوان‌های‌مان اعتماد کردیم و در انقلاب پیروز شدیم، در دهه ۶۰ اعتماد کردیم و در جنگ پیروز شدیم؛ در دهه ۸۰ اعتماد کردیم و در نانو و هسته‌ای و هوافضا و مانند آن پیشرفت کردیم و در دهه ۹۰ به جوان‌ها اعتماد کردیم. پس بخشی از کاری که برای گام دوم باید در جهاد تبیین انجام دهیم، استفاده از ظرفیتهاست و رفع کردن گره‌های ذهنی برخی از مردم که دشمن، آن گره‌ها را با عملکرد نارسای برخی از مسئولان در ذهن‌ها ایجاد کرد.

انتهای پیام
captcha