نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4094341
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

جلسه ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان‌ماه در چهارمحال و بختیاری با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری و دیگر مسئولان برگزار شد.

ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان‌ماه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختاری، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز، سوم آبان‌ماه در جلسه «ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان‌ماه در چهارمحال و بختیاری» با اشاره به اینکه استکبارستیزی جزو گفتمان‌های اصلی اسلام و امامان(ع) است، اظهار کرد: استکبارستیزی باید روز به‌روز پررنگ‌تر شود، این مسئله را باید برای نسل جدید تبیین کنیم تا کشور پویاتر شود.

حسین‌میرزایی افزود: حوادث ۱۳ آبان در سال‌های ۳۴، ۵۷ و ۵۸ نماد استکبارستیزی است، باید فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) در خصوص استکبارستیزی سرلوحه کار باشد، استکبارستیزی تعطیل‌بردار نیست و باید به این گفتمان باور داشته باشیم.

استکبارستیزی تعطیل‌بردار نیست

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته استکبارستیزی و ۱۳ آبان‌ماه باید تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: اقشار مختلف پس از شرکت در برنامه‌ها باید نگرششان تغییر کند، نوجوان و جوان باید بدانند که استکبارستیزی به چه معناست.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای هفته استکبارستیزی در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است، یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی باید پای کار باشند، ضرورت دارد دستگاه‌ها امکانات خود را برای اجرای این برنامه‌ها در اختیار متولیان قرار دهند تا این برنامه‌ها به نحو احسن اجرا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: وحدت‌، وفاق و همدلی باید در استان موج بزند تا شاهد حل مشکلات باشیم، در اجرای برنامه‌های هفته استکبارستیزی باید وحدت موج بزند، برنامه‌های این هفته متعلق به قشر خاصی نیست، بلکه متعلق به نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به خاطر استکبارستیزی تبعید شد، تأکید کرد: باید استکبارستیزی در جامعه جاری و ساری شود، دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را ارائه دهند، همچنین نظرات خود را برای اجرای بهتر برنامه‌ها به دبیرخانه اعلام کنند، همه در این خصوص دغدغه داشته باشند.

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه برنامه نمادین هفته استکبارستیزی راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه است، یادآور شد: برنامه‌ها با ملاحظات خاص برگزار شود، باید تمام توان و امکانات برای برگزاری راهپیمایی در این روز به‌کار گرفته شود، ۱۳ آبان امسال به‌علت تحرکات اخیر، ویژه‌تر خواهد بود و همه باید بیاییم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: درخت تنومند جمهوری ‌اسلامی با نسیم‌ تکان نمی‌خورد، اقشار مختلف مردم برای شرکت در راهپیمایی دعوت شوند، مردم کشور به نظام جمهوری اسلامی علاقه‌مند هستند. دانش‌آموزان برای شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه ساماندهی شوند، این روز باید به یاد ماندنی شود.

همه باید در صحنه باشیم

در ادامه، موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره اینکه در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ و ۱۳۵۷ بزرگ‌ترین جنایات علیه مردم ایران رخ داد، اظهار کرد: امروز کشور ایران دارای عزت و استقلال است، در حالی‌که برخی‌ها نمی‌خواهند حقایق آن دوران بیان شود.

وی افزود: در ۱۳ آبان سال ۵۷ نوجوانان در خیابان به رگبار بسته شدند، اما هیچ صدایی از مدافعان حقوق بشر بلند نشد، ماهیت استکبار جهانی با تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام برملا شد، باید حقایق گفته شود.

انصاری با بیان اینکه ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در دوران طاغوت در ایران مصونیت قضایی داشتند، گفت: این مستشاران اتفاقات ناگواری را در کشور رقم زدند و حق توحش دریافت می‌کردند، اما در جایی گفته نشده است، باید جلسات تبیینی برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه برخی افراد معلوم‌الحال خدمات نظام جمهوری اسلامی را نادیده می‌گیرند، بیان کرد: باید تمامی افراد سفیری برای تببین ارزش‌های انقلاب اسلامی باشند، امروز دشمنان در بستر فضای مجازی جنگ رسانه‌ای به راه انداخته است، باید این بحران‌ها را در این فضا مدیریت کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همه باید در صحنه باشیم، انقلاب اسلامی مانند یک امانت است، نباید اجازه دهیم که این انقلاب به دست نااهلان بیفتد. مردم منتقد، مخالف جمهوری اسلامی نیستند و باید مسائل مختلف را به‌صورت چهره به چهره برای نسل جوان تبیین کنیم.

انصاری یادآور شد: راهپیمایی روز ۱۳ آبان در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از ساعت ۱۰:۳۰ صبح آغاز می‌شود و حرکت به سمت میعادگاه‌های نمازجمعه است، در مرکز استان این مراسم ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد.

نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس

افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برنامه‌های تبیینی برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان از ماهیت استکبار در مدارس در حال اجراست.

وی گفت: زنگ استکبارستیزی چهارشنبه ۱۱ آبان ساعت ۹ در مدارس چهارمحال و بختیاری و ساعت ۱۴ در نوبت عصر نواخته می‌شود، همچنین جشن روز دانش‌آموز همزمان با زنگ استکبار در مدارس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha