تأثیر وضعیت نظامی کرانه باختری بر انتخابات رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4094521
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶

تأثیر وضعیت نظامی کرانه باختری بر انتخابات رژیم صهیونیستی

تشدید تقابل گروه‌های مقاومت فلسطینی با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری، شرایط را به گونه‌ای رقم زده است که مقامات سیاسی این رژیم تلاش می‌کنند از آن برای موفقیت خود در انتخابات آینده کنست بهره‌برداری کنند.

تأثیر وضعیت نظامی کرانه باختری بر صحنه انتخابات اسرائیل
به گزارش ایکنا به نقل از العالم، فارس صرفندی، خبرنگار شبکه تلویزیون العالم در رام‌الله در سخنانی بر تأثير وضعیت نظامی در کرانه باختری بر صحنه انتخابات اسرائيل تأکيد کرد و گفت: یائیر لاپید و بنی گانتز در تلاش هستند تا از انتخاباتی که اوایل ماه آینده در کرانه باختری برگزار خواهد شد، بهره‌برداری کنند.

وی افزود: نظرسنجی‌های اخیر همچنان نشان می‌دهد که در موضوع تشکیل دولت اسرائیل رکود وجود دارد و علی‌رغم اینکه یکی از نظرسنجی‌ها 61 کرسی برای بنیامین نتانیاهو و در مقابل 54 کرسی برای طرف مقابل را پیش‌بینی کرده است، اما تاکنون تقریباً همه نظرسنجی‌ها تأکید می‌کنند که هیچ یک از طرفین به اکثریت (61 کرسی) دست نخواهد یافت.

صرفندی خاطرنشان کرد: کاملاً واضح است که  در حال حاضر وضعیت نظامی در کرانه باختری بر صحنه انتخابات در اراضی اشغالی تأثیر گذاشته و بنی گانتز و یائیر لاپید سعی دارند با عملیات‌های نظامی در کرانه باختری، وضعیت خود در انتخابات را بهبود ببخشند. مانند عملیات امروز که منجر به شهادت پنج فلسطینی از گروه عرین الاسود در شهر نابلس شد.

وی تصریح کرد: یائیر لاپید و همچنین بنی گانتز از این عملیات به نفع خود استفاده خواهند کرد. همانطور که لاپید امروز تلاش کرد تا این عملیات را به خود نسبت دهد و بیانیه‌ای در رابطه با آن صادر کرد مبنی بر اینکه عملیات امروز با هدف از بین‌بردن گروه عرین الاسود انجام شده است و تشکیلات خودگردان فلسطین باید اکنون برای کنترل امنیت تلاش کند.

از سوی دیگر بنی گانتس نیز در یک بیانیه انتخاباتی اعلام کرد که هرکس به امنیت شهروندان اسرائیلی آسیب برساند، سرنوشت او یا زندان خواهد بود یا قبر.

انتهای پیام
captcha