«حلقه‌های میانی» از مهم‌ترین ارکان عملیات‌ فرهنگی است
کد خبر: 4094979
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

«حلقه‌های میانی» از مهم‌ترین ارکان عملیات‌ فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه حلقه‌های میانی یکی از مهم‌ترین ارکان اقدامات و عملیات‌های فرهنگی در کشور است،گفت: میزان اثرگذاری جوانان برای اجتماع فوق‌العاده مهم است و اگر مساجد و مجموعه‌های متعهد به‌کار خود عمل کرده بودند الان شاهد این ناآرامی و عدم تبیین و توجیه در کشور نبودیم.

فائزی مدیرکل ارشاد قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در مراسم افتتاحیه مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی «محما» که شامگاه ۵ آبان‌ماه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: حلقه‌های میانی یکی از مهم‌ترین ارکان اقدامات و عملیات‌های فرهنگی در کشور است، شما نسل جوان آنقدر مهم هستید که جمعی از مدیران ماه‌هاست برای رشد و افزایش دامنه تأثیر برنامه‌ریزی می‌کنند، میزان اثرگذاری جوانان برای اجتماع فوق‌العاده مهم است و اگر مساجد و مجموعه‌های متعهد مسجد به‌کار خود عمل کرده بودند الان شاهد این ناآرامی و عدم تبیین و عدم توجیه در کشور نبودیم، راحت و ساده و صریح باید اعتراف کنیم که ما کم‌کاری کردیم که الان این اتفاقات می‌افتد؛ اما قرار نیست از اینجا به بعد هم کم‌کاری کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با نسلی مواجه هستیم که با نگاه‌های سکولار و گاه لیبرال دولتمردان سابق وارد مدرسه شدند و تا پای دانشگاه آمدند و مسیر رشدشان را در آن زیست‌بوم طی کردند؛ این نسل ناکارآمدی ایجاد در بخش‌های مدیریتی که گاهاً متعمدانه به‌وجود آمده بود را به کل حاکمیت و نظام اسلامی نسبت می‌دهند و همان را حجت می‌گیرند که به نظام بتازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی مظلوم و نجیب است، تصریح کرد: فاجعه‌ای که در شاهچراغ رخ داد نشان‌دهنده جریان مظلوم انقلاب اسلامی است، اما توان ما در دفاع از حق خودمان توانی نیست که شایسته حاکمیت باشد؛ قرار است در سیستم حلقه‌های میانی توان عملیاتی جوانان رشد کند.

خصوصی‌سازی آموزش؛ سیاستی اشتباه

سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز در این مراسم بیان کرد: حکمرانی مردمی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور است. امیدواریم این سلسله نشست‌ها زمینه‌ای برای معرفت‌افزایی دهه هشتادی‌ها و حضور جدی آنان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه حکمرانی مردمی باشد.

وی تصریح کرد: این دانشگاه به‌نام امام راحل مزین است، یکی از مردمی‌ترین دانشگاه‌هایی است که رسالت و مأموریت آن تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی برای کشورهای جبهه مقاومت است. این دانشگاه در کشور و عرصه بین‌المللی آثار پرخیر و برکتی از خودش به یادگار گذاشته است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: در هر کشوری دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش رکن اصلی ساختار حاکمیتی هستند و اگر این دو رکن مورد بی‌اعتنایی و بی‌توجهی مسئولان قرار گیرند تبعات جبران‌ناپذیری به حوزه‌های فکری، معرفتی و فرهنگی کشور وارد خواهد شد. یکی از عوامل اصلی اغتشاشات اخیر بی‌اعتنایی به حوزه آموزش است.

وی اشاره کرد: هیچ کشوری سراغ نخواهید داشت که آموزش‌و‌پرورش و دانشگاه‌هایش خصوصی شود، وقتی آموزش به بخش خصوصی واگذار شود قطعاً بخشی از ویژگی‌های آموزش که مقوله معرفتی و فرهنگی است ذبح خواهد شد و آنچه در کشور ما اتفاق افتاد حاصل خصوصی‌سازی آموزش‌و‌پرورش و دانشگاه‌هاست.

قاسم‌زاده تأکید کرد: به شدت با رویکرد خصوصی‌سازی دانشگاه‌ها و آموزش‌و‌پرورش مخالفیم، نظام آموزشی باید در خدمت دولت باشد و نظام حاکمیتی باید برای آموزش‌و‌پرورش و آموزش عالی هدف‌گذاری و الگوپردازی کند تا گفتمان و مبانی فکری انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف نهادینه شود.

وی اظهار کرد: از نسل جوان می‌خواهیم در مقوله معرفتی بیش از گذشته متمرکز شوند، آنانی که اوایل انقلاب وارد عرصه‌های جهادی و انقلابی می‌شدند کتاب‌ها و آثار معرفتی اساتید را مطالعه می‌کردند برای همین نظام معرفتی خاصی در آنان وجود داشت؛ امروزه جوانان انقلابی حتی از خواندن یک کتاب تاریخی پرهیز می‌کنند چه برسد به اینکه کتاب‌های معرفتی اساتیدی همچون مطهری را بخوانند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در پایان گفت: برای اینکه نظام استدلالی و فکری شما تقویت شود توصیه می‌کنم تمام کتاب‌های شهید مطهری را مبنای فکری خودتان قرار دهید؛ مطمئن باشید، نظام فکری و استدلالی شما از طریق خواندن کتاب‌های شهید مطهری شکل خواهد گرفت و این اتفاقی است که در نسل گذشته اتفاق افتاد. نسل گذشته نسبت به تاریخ این کشور و تاریخ سیاسی ایران آگاهی و به مبانی دینی تسلط داشتند؛ امیدواریم مدرسه «محما» بتواند سربازانی در خدمت نظام جهانی حضرت مهدی(عج) تربیت کند.

انتهای پیام
captcha