مساجد نیازمند یک اتفاق اجتماعی و تحول‌آفرین است + عکس
کد خبر: 4095369
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
محمدتقی محمدیان بیان کرد:

مساجد نیازمند یک اتفاق اجتماعی و تحول‌آفرین است + عکس

رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: مساجد به‌عنوان بهترین پایگاه حکمرانی مردم‌محور است و نیازمند یک اتفاق اجتماعی تحول‌آفرین در مساجد هستیم و می‌بایست کارهای آموزشی و تربیتی و ارتباطات اجتماعی در مساجد محلات نشئت گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا از بوشهر، محمدتقی محمدیان، رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، امروز هفتم آبان‌ماه، در مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بوشهر که در محل سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی این استان برگزار شد، با بیان اینکه حمایت از فرهنگ و هنر در واقع دیانت و دینداری است، اظهارکرد: باید کارکردهای توحیدی و نیایشی مساجد را در منظومه تولی‌گری عرصه فرهنگ و هنر احیا کرد. پس بهتر این است که تمامی فعالیت‌های قرآنی، آموزشی و عقیدتی، سیاسی و بصیرتی و هنری در مساجد تشکیل شود. 

رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مساجد را به‌عنوان بهترین پایگاه حکمرانی مردم‌محور برشمرد و افزود: نیازمند یک اتفاق اجتماعی تحول‌آفرین در مساجد هستیم و می‌بایست کارهای آموزشی و تربیتی و ارتباطات اجتماعی در مساجد محلات نشئت گرفته شود. 

تمدن‌آفرینی در گروه تحقق نهضت احیای مساجد است 

حجت‌الاسلام جابر آزور، مدیر جدید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر، در این جلسه به تبیین فعالیت‌ها بر اساس شاخصه‌های شخصیت جوان پرداخت و گفت: ظرفیت‌سازی برنامه‌ها و اجرای شاخصه‌های فرهنگی بنیادین به دست جوانان انقلابی و جهادی به شکل بهتری انجام می‌پذیرد، همان‌طوری که تمدن‌آفرینی با نهضت احیای مساجد محقق خواهد شد. 

عبدالرحیم افروغ، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر، در این جلسه تکریم و معارفه، با اشاره به بی‌بدیل بودن جایگاه فعالیت‌های مسجدمحور، بیان کرد: پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی و هویتی موجب گسست در سایر بخش‌های مختلف جامعه می‌شود و باید این بخش به‌عنوان یک دغدغه اولویت‌دار در برنامه‌های دانش‌پایه نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر قرار بگیرد. 

توانمند‌سازی تشکل‌های قرآنی و رسانه‌ای نیازمند برنامه‌هایی در طراز اسلامی است 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با تاکید بر اینکه مجموعه‌‌های فرهنگی، قرآنی و هنری در بحث راهبری نسل جوان و نوجوان جامعه باید مساجد را به‌عنوان قرارگاه اصلی فعالیت‌های دینی و اجتماعی خود قرار دهند، عنوان کرد: جریان‌سازی، شبکه‌سازی و توانمندسازی تشکل‌های مردمی و حمایت از فعالان اجتماعی، قرآنی و رسانه‌ای در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و هنری در راستای هم‌افزایی، پیشرفت و فرصت‌سازی در طراز اسلامی به‌عنوان یکی از رسالت‌های ذاتی نهادهای متولی طی برنامه مدون است. 

علیرضا پولاد، مدیر سابق کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر، در این جلسه به ارائه گزارشی از برنامه‌های هدف‌گزاری شده در ستاد دبیرخانه استانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پرداخت و اظهارکرد: اولویت‌گذاری‌های فعالیت‌ها بر حول محور سامانه «فهما» به‌عنوان یک فرآیند شفاف، به‌خوبی از زمان آغاز این طرح ملی پیش رفت و مراکز فرهنگی و هنری ما در مناطق شهری و روستایی توانستند در بحث کتابخانه‌های کانونی، گروه‌های سرود مسجد و رشته‌های قرآنی در سطح کشور خوش درخشیدند. 

یادآور می‌شود، در این آیین، حجت‌الاسلام جابر آزور طی حکمی از سوی کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و با حضور محمدتقی محمدیان، رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، به‌عنوان مدیر جدید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر معرفی و منصوب شد. 

حجت‌الاسلام جابر آزور

خبرنگار، حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha