انتقاد سازنده زمینه‌‌ساز پیشرفت جامعه است
کد خبر: 4095826
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

انتقاد سازنده زمینه‌‌ساز پیشرفت جامعه است

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: ابراز و بیان مطالبه و انتقاد سازنده نه تنها برای جامعه خسارتی به دنبال ندارد بلکه زمینه‌ای برای پیشرفت و حرکت روبه جلو جامعه محسوب می‌شود.

کرسی‌های آزاداندیشی

حجت‌الاسلام وحید هدایتی، مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با تأکید بر برگزاری کرسی آزاد اندیشی در مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار کرد: روز گذشته کرسی آزاداندیشی در این مدرسه با استقبال خود طلاب و اساتید روبرو شد که در آن مسائل روز بیان و به نوعی مورد تحلیل قرار گرفت.

وی افزود: کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند زمینه مطالبه‌گر شدن طلاب را تقویت کند و روحیه طلبه‌ها را افزایش دهد، لذا برگزاری چنین برنامه‌هایی باید در مدارس علمیه و حوزه‌ها تداوم داشته باشد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار بیان کرد: ابراز و بیان مطالبه و انتقاد سازنده نه تنها برای جامعه خسارتی به دنبال ندارد بلکه زمینه‌ای برای پیشرفت و حرکت روبه جلو جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی یکی از فرصت‌های ناب است که در آن آراء و نظرات متنوع بیان می‌شود و به آنها پاسخ‌های مناسب ارائه می‌شود، لذا استمرار و افزایش کرسی‌های آزاداندیشی در مکان‌های علمی و آموزشی همانند حوزه‌ها و دانشگاه می‌تواند موتور محرکه‌ای برای توسعه کمی و کیفی جامعه و از سوی دیگر شناخته مشکلات و پیدا کردن راه‌حل برای آنها باشد.

هدایتی یادآور شد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خود دلیلی بر آزاد بودن ابراز بیان و نظر است و از سوی دیگر برگزاری این برنامه خط بطلانی بر تبلیغات سوء دشمنان علیه حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام
captcha