افتتاح نمایشگاه هنری قیمومیت قدس در اردن
کد خبر: 4096011
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹

افتتاح نمایشگاه هنری قیمومیت قدس در اردن

وزير فرهنگ اردن نمايشگاه هنری با عنوان قیمومیت قدس و اماکن مقدسه را در شمال اردن افتتاح کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری صفا، هیفا النجار، وزیر فرهنگ اردن نمایشگاهی هنری با عنوان «قیمومت اردن بر قدس و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی» را در مرکز فرهنگی «اربد» در شمال اردن افتتاح کرد که توسط انجمن هنرهای تجسمی اردن و با مشارکت مرکز هنرهای زیبا در فلسطین و انجمن هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.

وزیر فرهنگ اردن با بیان اینکه این نمایشگاه هنری گواه مشارکت و اتحاد اردن و فلسطین است، بر ادامه کار مشترک، وحدت و روابط استثنایی بین دو ملت و موضع قاطع و حمایتی اردن از مردم فلسطین تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: قیمومیت اردن بر اماکن مقدس اسلامی در تمامی تابلوهای نمایشگاه نمایان بوده و بیانگر موضع استوار ملک عبدالله دوم و وحدت واقعی اردن و فلسطین از طریق هنر و خلاقیت است.

هیفا النجار گفت: وزارت فرهنگ هیچ هنرمندی را فراموش نمی‌کند، چرا که آن‌ها سزاوار توجه بیشتر هستند و این وزارتخانه به دنبال آن است که هنرمندان از نظر فرهنگی و مادی کاملاً حمایت شوند.

ابراهیم الخطیب، رئیس انجمن هنرمندان تجسمی اردن نیز به نوبه خود تأکید کرد که در این نمایشگاه 100 هنرمند اردنی و فلسطینی حضور دارند و نقاشی‌ها و آثار هنری را ارائه می‌دهند که بیانگر وحدت بین اردن و فلسطین و واقعیت زندگی در فلسطین و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی آن است.

این نمایشگاه با محوریت جایگاه اردن در حمایت از قدس به عنوان پایتخت فلسطین و موضع اردنی‌ها در قبال قیمومیت بر قدس و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در فلسطین برگزار شده است.

سازمان آموزشی، فرهنگی و علمی سازمان ملل (یونسکو) شهر اربد اردن را به عنوان پایتخت فرهنگ عربی در سال 2022 انتخاب کرده است.

انتهای پیام
captcha