نگاهی به دوره‌های مؤسسه کوثر شیراز
کد خبر: 4096523
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

نگاهی به دوره‌های مؤسسه کوثر شیراز

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر شیراز گزارشی اجمالی از برنامه‌ها و فعالیت‌های نیمه دوم سال این مرکز مردم‌نهاد ارائه کرد.

رضوان سهرابی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر شیرازرضوان سهرابی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر شیراز در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: این مؤسسه در حال حاضر دارای دوره حفظ به روش اشاره و آموزش قصص قرآنی ویژه خردسالان دختر و پسر پنج سال به بالا و دوره آموزش صرف و نحو عربی ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان دختر است.

سهرابی با اشاره به فعالیت مؤسسه در عرصه تربیت علاقه‌مندان به فعالیت در گروه تواشیح و هم‌خوانی بانوان ادامه داد: پس از ارزیابی علاقه‌مندان به تواشیح و همسرایی، دوره‌های آموزشی لازم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مؤسسه در عرصه مجازی کماکان نیز ادامه دارد، بیان کرد: در کنار این‌ها نیز دوره‌‌هایی چون تفسیر جامع قرآن ویژه بانوان نمازگزار مسجد ربانی، حفظ ترتیبی(حفظ جزء 11) با رویکرد تدبری و بیان سبک زندگی اسلامی و اصول همسرداری و تربیت فرزند در دین در حال برگزاری است.

سهرابی با اشاره به دیگر برنامه‌های جانبی مؤسسه اظهار کرد: طی ایام اخیر و با توجه به حادثه تروریستی حرم احمد‌بن‌موسی(ع) مراسم ختم قرآن به نیابت شهدای شاهچراغ برگزار کرد. 

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر شیراز پس از سپری کردن فرایند انتقال مجوز در سازمان تبلیغات اسلامی فارس از مردادماه 97 به شهر شیراز منتقل شده است و پیش از آن(از سال 1386) با شماره 25 به عنوان نخستین مؤسسه قرآنی لردگان چهارمحال و بختیاری فعالیتش را آغاز کرده بود.

راه‌اندازی دو گروه تواشیح و هم‌خوانی و کسب مقام استانی در مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه از سوی گروه تواشیح بانوان شهرستان لردگان طی ۴ سال و درخشش قرآن‌آموزان در رشته‌ها و مسابقات مختلف و کسب‌ مقام‌های برتر متعدد از جمله موفقیت‌های مؤسسه کوثر در هنگام استقرار در لردگان بوده است.

دفتر اصلی این مؤسسه در شیراز در انجمن خیریه ناجیان فارس است. همچنین این مؤسسه دارای دوره‌هایی در حسینیه کازرونی‌ها در خیابان سیاحت‌گر و در امامزاده بنت‌الحسن(ع) واقع در خیابان شمس است.

انتهای پیام
captcha