افزایش تقاضا برای محصولات حلال در ویتنام
کد خبر: 4096755
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵

افزایش تقاضا برای محصولات حلال در ویتنام

شرکت‌های ویتنامی علاقمندند سهم بیشتری از بازار رو به رشد محصولات و خدمات حلال در جهان داشته باشند. تقاضا برای محصولات حلال در بازار داخلی این کشور نیز در حال افزایش است؛ زیرا مسلمانان خارجی بیشتری برای سفر، کار و تحصیل به ویتنام می‌آیند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ویتنام پلاس، با توجه به وجود  نزدیک به دو میلیارد مسلمان در جهان و افزایش تقاضا برای محصولات حلال، به طور بالقوه بازار بزرگی برای بهره‌برداری شرکت‌های ویتنامی  وجود دارد.

نگوین توان (Nguyen Tuan)، معاون مرکز سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت شهر هوشی مین (ITPC) در کنفرانسی که با مشارکت این سازمان و مرکز حلال ویتنام برگزار شد، گفت که صاحبان کسب‌وکارهای ویتنام باید الزامات حلال را درک کنند تا صادرات به یکی از سریع‌ترین بازارهای در حال رشد جهان را افزایش دهند.

وی افزود: تقاضا برای محصولات تولید ویتنام در میان مصرف‌کنندگان مسلمان و غیرمسلمان به ویژه برای محصولات مصرفی در حال افزایش است. کشورهای مسلمان شامل امارات متحده عربی، مالزی، اندونزی، برونئی، پاکستان و سایر کشورهای خاورمیانه از طرف‌های اصلی تجاری ویتنام هستند.

رملان عثمان، مدیر مرکز حلال ویتنام نیز در این کنفرانس گفت: برای دریافت گواهی حلال، نباید از گوشت خوک یا الکل در محصولات غذایی استفاده شود و نباید تولید آنها تأثیر منفی بر محیط زیست داشته باشد. خط تولید مواد غذایی حلال باید به طور کامل از خطوط غیر حلال جدا شود.

بازار حلال همچنین شامل محصولات و خدمات دیگری مانند کالاهای خانگی، مالی، مد، داروسازی و لوازم آرایشی است. اما قوانین و الزامات مربوط به اقلام غیرغذایی سخت‌گیرانه نیستند یا نیازی به جداسازی دقیق از محصولات غیر حلال ندارند.

کارشناسان می گویند نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان وجود دارد و تقاضا برای محصولات حلال سالانه حدود 2.3 تریلیون دلار است. به گفته این کارشناسان، انتظار می‌رود افزایش درآمدها در کشورهای اسلامی مانند امارات متحده عربی، مالزی، اندونزی و برونئی، بازار حلال را بیش از پیش گسترش دهد.

از آنجایی که تعداد مسلمانان کمی در ویتنام وجود دارد، شرکت های محلی هنوز با استانداردهای حلال که در هر کشور متفاوت است، آشنا نیستند. تقاضا برای محصولات حلال نیز در بازار داخلی در حال افزایش است؛ زیرا مسلمانان خارجی بیشتری برای سفر، کار و تحصیل به ویتنام سفر می‌کنند. اگرچه ویتنام مانند ایالات متحده یا اتحادیه اروپا دارای موانع فنی یا تعرفه‌ای نیست؛ اما سهم این کشور از بازار حلال ناچیز است.

انتهای پیام
captcha